خبرگزاری کار ایران

آیت الله عندلیب همدانی:

بحث تعطیلی شعائر نیست بحث چگونگی برگزاری است

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۳۹۵

آیت الله عندلیب همدانی گفت: اساسا بحث تعطیلی شعائر حسینی مطرح نیست، بلکه محور پیشنهادهای متخصصان چگونگی برگزاری شعائر است و‌ نه تعطیلی اصل عزاداری!

به گزارش ایلنا، شفقنا نوشت: اخیراً از شخصی روحانی کلیپی منتشر شد که تأکید داشت مجالس عزاداری اهل بیت(ع) را باید با شکوه تر برگزار کرد حتی اگر احتمال قوی بدهیم مبتلا به کرونا می شویم.

آیت الله عندلیب همدانی از اساتید عالی حوزه علمیه قم، در پاسخ به این روحانی چند نکته را یادآور شده است.

آیت الله عندلیب همدانی بیان کرد: «اخیرا کلیپی از شخصی پخش شده که جدّاً موجب شگفتی و تأثّر است! خلاصه سخن ایشان این است که مجالس اهل بیت(ع) حرم آنان است و باید از حرم دفاع کرد و مجالس را باشکوه برگزار کرد حتی اگر احتمال قوی بدهیم مبتلا به کرونا می شویم!

عرض می کنم:

اولاً: اساسا بحث تعطیلی شعائر حسینی مطرح نیست، بلکه محور پیشنهادهای متخصصان چگونگی برگزاری شعائر است و‌ نه تعطیلی اصل عزاداری!

همهٔ این پزشکان و پرستاران و متخصصان مثل من و شما دلباختهٔ امام شهید(سلام الله علیه) هستند.

چرا به نحوی سخن بگوییم که گویا آنان خدای ناکرده با مجالس حسینی سر ستیز دارند؟!

آیا مسئولان محترم ستاد مبارزه با کرونا و پزشکان و پرستاران و کادر درمانی ما مدافع مجالس و شعائر اهل بیت(علیهم السلام) نیستند که در برابر پیشنهادهای کاملاً عقلایی و دینی آنها اینگونه جبهه می گیریم؟!

ثانیاً: بین هجوم دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به مقدسات و شعائر پاک حسینی و هجوم یک بیماری مسری و خطرناک به جامعه باید فرق گذاشت.

آنجا که طاغوتان و قلدران و زور گویان بخواهند جلو زیارت حسینی و مجالس او را بگیرند، باید با رعایت تمام ضوابط فقهی با تصمیم آنان مقابله کرد و از کیان تشیع دفاع کرد، حتی اگر صدماتی وارد شود، ولی این چه ربطی به هجوم یک ویروس مهلک دارد؟

ثالثاً: از نظر فقهی علاوه بر اینکه من نمی توانم خودم را عمداً در معرض این بیماری قرار دهم، مهمتر این است که احتمال سرایت بیماری من به دیگران هم قوی است، کدام فقه و فقیهی چنین اجازه ای را به من می دهد؟!

و از اشکالات دیگری که بر سخن ایشان هست می گذرم و به عنوان یک روضه خوان ناقابل حسینی از همهٔ دلباختگان و محبان آن بزرگوار می خواهم، وظیفهٔ مهم و غیر قابل تعطیل اقامهٔ سوگواری حسینی را دقیقا منطبق با دستورات متخصصان انجام دهند و‌ کوچکترین تخطی از پیشنهادهای دلسوزانهٔ این عزیزان نداشته باشند.

ما با غیر هیئتی هایی که در اثر مسافرت های غیر ضروری و عدم رعایت بهداشت موجب گسترش بیماری شده و می شوند کاری نداریم، ولی حسینیان ما نشان خواهند داد که قدرشناس و نیز پیرو دستورات متخصصان هستند، و عزاداری امسال آنها نمونه ای زیبا از تعامل علم و دین خواهد بود ان شاء الله تعالی»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز