خبرگزاری کار ایران

فعال کارگری و کارفرمایی:

شفافیت و رعایت قوانین باید سرلوحه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۸۲

مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: شفافیت و رعایت قوانین و مقررات در فعالیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید سرلوحه عملکرد ادارات کل اجرایی و شرکای اجتماعی قرار گیرد.

 به گزارش ایرنا، فرزاد یوسفی اظهارداشت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در اجرای اصل بیست و ششم قانون اساسی و برای حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان تشکیل و در کنار دولت به عنوان شرکای اجتماعی برای حفظ آرامش، بهبود روند کار و افزایش بهره‌وری فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به تحریم ظالمانه آمریکا و شیوع بیماری کرونا، افزود: اگر می‌خواهیم به تقویت تولید کالای ایرانی و رفع مشکلات کارگران و کارفرمایان بپردازیم، باید تشکل‌های کارگری به عنوان بازوان کارفرما و در کنار کارفرمایان تسهیل‌گر روند کار و تولید و تشکل‌های کارفرمایی نیز  با عنوان  ظرفیت‌های سرمایه‌ای، دانشی و تجربی در توسعه و رونق تولید نقش خود را به خوبی ایفا کنند و دولت هم با برنامه‌ریزی‌های اصولی و عملی و در راستای سه جانبه گرایی می‌تواند به اهداف اقتصادی و توسعه پایدار کشور جامعه عمل بپوشاند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای رسیدن به اهداف خود باید اعتماد کارگران و کارفرمایان را جلب کنند تا براساس نیاز و اعتماد به مطالبات قانونی و آرمان‌های خود برسند.

او افزود: یکی از ویژگی‌ها که منجر به  اعتماد کارگران و کارفرمایان می‌شود حضور افراد با شرایط قانونی جهت نمایندگی جامعه خود است.

یوسفی تاکید کرد: اگر حضور نمایندگان در تشکل‌ها به صورت شفاف و در اجرای قوانین و مقررات نباشد نه تنها کمکی به برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌ها نمی‌کند بلکه منجر به انحراف مطالبات کارگران و کارفرمایان شده و با بی‌انگیزگی کارگران وکارفرمایان در تشکیل و توسعه تشکل‌ها  مواجه خواهد شد. 

او گفت: از آنجائیکه بعضی از تشکل‌های صنفی از حضور افراد غیر واجد شرایط در ساختار خود استفاده کرده‌اند مسیر مطالبه‌گری‌های صنفی‌شان به بیراهه رفته و بیشترین وقت و انرژی خود را صرف اختلافات داخلی، منافع شخصی و  غرض‌ورزی‌های اعضاء کرده‌اند.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی  تصریح کرد: صالح کارگران و کارفرمایان در تسلیم بودن و تمکین از قوانین و مقررات، عملکرد شفاف و پرهیز از تعبیر و تفسیر نادرست از قوانین و مقررات است.

او تاسیس ۶ هزار تشکل و اصلاح دستورالعمل کانون‌های کارگران و مدیران بازنشسته ماده ۱۳۴ قانون کار و  اصلاح قانون تاسیس شوراهای اسلامی کار  را از جمله دستاوردهای اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز