خبرگزاری کار ایران

بهترین ویتامین برای پوست

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۶۶۴

یک پزشک روس، بهترین ویتامین‌ برای پوست را ویتامین B۶ می‌داند.

به گزارش ایلنا، اولگا کورابلوا، متخصص غدد و متخصص تغذیه در روسیه می‌گوید، مسیر زیبایی در معده نهفته است و توضیح می‌دهد که چرا تغذیه مناسب از کرم‌ها و ماسک‌های آرایشی مهم است.

در صورت خشک شدن پوست، ترک‌هایی روی لب‌ها و زخم‌هایی در گوشه‌های دهان ظاهر می‌شود، احتمالاً به دلیل کمبود ویتامین B۶ (پیریدوکسین). التهاب منظم در ناحیه بالای ابرو و در ناحیه چین و چروک بینی نیز دلیلی بر کمبود این ویتامین است.

بدن به ویتامین B۶ کمی نیاز دارد: فقط ۱.۸-۲ میلی گرم در روز کافی است. اما اگر به طور مرتب فعالیت بدنی بالایی داشته باشید یا در سرما کار کنید، کمبود پیریدوکسین می‌تواند رخ دهد. مصرف B۶ در موارد بارداری و عفونت‌های روده یا مشکلات کبدی از حد معمول بیشتر باید باشد. کسانی که رژیم‌های کتو را دوست دارند در معرض کمبود این ویتامین قرارمی گیرند.

برای پیشگیری از کمبود ویتامین B۶ خوردن گردو (حاوی ۰.۸ میلی گرم پیریدوکسین در ۱۰۰ گرم)، کبد گوشت گاو (۰.۷ میلی گرم)، انواع غلات: جو (۰.۵۴ میلی گرم)، گندم (۰.۵۲ میلی گرم)، گندم سیاه (۰.۴ میلی گرم) نیاز است.

نکته اصلی این است که به یاد داشته باشید که برای بهتر شدن پوست خود نباید ویتامین‌ها به صورت قرص یا عصاره را به تنهایی بدون نسخه و یا تجویز دکتر مصرف کنید. برای اینکه به خود آسیب نرسانید، بهتر است ابتدا با یک متخصص مشورت کنید.

منبع:اسپوکینگ

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز