خبرگزاری کار ایران

آیا می‌توان از طریق رژیم غذایی جنسیت جنین را تعیین کرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۰۵

یک کارشناس به بیان نکاتی در خصوص تعیین شکل ظاهری و جنس کودک قبل از تولد پرداخت.

به گزارش ایلنا، فاطمه ثنایی در خصوص تعیین شکل ظاهری کودک قبل از تولد، گفت: شکل ظاهری، رنگ پوست و به ویژه رنگ چشم افراد کاملا ژنتیکی است و ازطریق وراثت به نسل‌های بعد منتقل می‌شود و هیچ ارتباطی بین نوع تغذیه و سبک زندگی والدین قبل از تولد با شکل ظاهری و رنگ چشم افراد وجود ندارد و چنین ادعایی دروغ است.

وی ضمن اشاره به اینکه در برخی از کتب طب سنتی درباره تاثیربرخی میوه و خوراکی‌ها روی شکل ظاهری افراد مطالبی وجود دارد، ادامه داد: طب سنتی مربوط به زمان گذشته بوده است که سطح فرهنگ و دانش مردم پایین بوده و هنگامی که می‌خواستند، فردی حتما یک خوراکی و یا میوه را به سبب خواص موجود در آن مصرف کند، از جملاتی این چنینی استفاده می‌کردند، که آن میوه و یا خوراکی سبب زیبایی می‌شود.

این کارشناس مامایی بیان کرد: اگر چه ممکن است این خوراکی‌ها به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارند، اثراتی روی پوست و موی افراد داشته باشند، اما از آن جایی که زیبایی قابل اندازه گیری نیست و تعریف مشخصی ندارد وهمچنین درکشور‌های مختلف معیار‌های متفاوتی برای آن وجود دارد؛ نمی‌توان روی تاثیر خوراکی‌ها بر زیبایی افراد تحقیق و بررسی انجام داد و اساسا چنین مطالبی پایه و اساس علمی ندارند.

ثنایی با اشاره به اینکه تا کنون تبلیغات فراوانی درخصوص تعیین جنسیت جنین از طریق رژیم‌های غذایی توسط متخصصان زنان و تغذیه و همچنین ماما‌ها صورت گرفته است، توضیح داد: هنگامی که محیط بدن مادر را از نظر اسیدی یا قلیایی بودن تغییر دهیم می‌توانیم امکان دختر یا پسر دار شدن را به جود آوریم؛ چرا که اگر محیط بدن مادر به گونه‌ای باشد، که اسپرم‌های نر از بین بروند احتمال دختر دار شدن و اگر شرایط طوری باشد که این اسپرم‌ها تقویت شوند، امکان پسر شدن جنین بالا می‌رود.

وی افزود: با خوردن بعضی از مواد غذایی و همچنین انجام راهکار‌هایی نظیر شست و شوی بدن مادر، روز و تعداد دفعات تخمک گذاری تنها می‌توان درصد احتمال دختر یا پسر دار شدن بالا برد و حتی اگر والدین تمام اقدامات مورد نظر را هم انجام دهند فقط درصدی از احتمال وجود دارد و به هیچ وجه نمی‌توان جنسیت را به طور قطعی تعیین کرد و هیچ کس نمی‌تواند چنین ادعایی را داشته باشد.

این کارشناس مامایی متذکر شد: تعیین جنسیت بچه قطعا با صلاح و خواست خدا تعیین می‌شود و اساسا با انجام چنین اقداماتی برای تعیین جنسیت فرزند موافقم نیستم چرا که رژیم‌های غذایی که برای پسر و یا دختر دار شدن به مادران داده می‌شود، محدودیت‌های غذایی فراوانی ایجاد می‌کند و مادران ۳ تا۶ ماه قبل بارداری باید این نکات تغذیه‌ای رعایت کنند، در حالی بدن در دوران بارداری باید از لحاظ مواد معدنی و ویتامین‌ها وضعیت مناسبی داشته باشد تا به جنین آسیب نرسد و مادر نیز دچار مشکلاتی نظیر کم خونی، کمبود کلسیم و.. نشود.

ثنایی اضافه کرد: هنگامی که افراد با رژیم‌های غذایی ۳ تا ۶ ماه قبل از بارداری محدودیت‌هایی غذایی برای خود ایجاد می‌کنند، آن هم در زمانی بدن در حال به دست آوردن آمادگی لازم برای حاملگی است، مشخص است که سلامت مادر و جنین در این دوران به خطر می‌افتد.

وی عنوان کرد: دلیل دیگری که موجب می‌شود انجام چنین اقداماتی را توصیه نکنم این است، بر طبق یکسری از مطالعات هنگامی که بدن مادر را با انجام راهکار‌هایی برای دختر یا پسردار شدن آماده می‌کنیم و به خواست خدا جنین جنسیت دیگری پیدا می‌کند، این اقدامات روی هورمورن‌های جنین در آینده تاثیر می‌گذارد و سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای او می‌شود، البته این مطالعات قطعی نیستند، ولی در هر صورت انجام چنین اقداماتی توصیه نمی‌شود و بهتر است والدین جنسیت فرزند خود را به خدا بسپارند.

منبع: میزان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز