خبرگزاری کار ایران

علت چین و چروک صورت چیست؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۳۰۲

اگر دوست ندارید علائم پیری زودهنگام را روی صورت خود تجربه کنید، روش‌هایی وجود دارد که از چروک پوستی پیشگیری کنید.

به گزارش ایلنا، چین و چروک در پوست شما می‌تواند ناشی از کمبود پروتئین‌های کلاژن و الاستین باشد. این باعث می‌شود پوست شما نازک‌تر شده و در مقابل آسیب کمتر مقاومت کند. قرار گرفتن در معرض محیط آلوده، کم آبی و سموم همه باعث می‌شود صورت شما بیشتر دچار چین و چروک‌ها شود.

چین و چروک‌ها بخشی طبیعی از پیر شدن هستند و هیچ دلیلی برای ترس از پیر شدن وجود ندارد. اما اگر دوست ندارید علائم پیری زودهنگام را روی صورت خود تجربه کنید، روش‌هایی وجود دارد که از چروک پوستی پیشگیری کنید:

از ضد آفتاب استفاده کنید
اکثر مردم می‌دانند که کرم ضد آفتاب می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند. یک منبع پژوهشی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ضد آفتاب همچنین به تأخیر در علائم پیری کمک می‌کند. با این وجود استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند یک گزینه عالی برای کاهش علائم پیری باشد.

مصرف قند را محدود کنید
جامعه پزشکی اطلاعات زیادی درباره چگونگی تأثیر مصرف قند بر سلامتی دارد. جالب است بدانید که مصرف قند می‌تواند منجر به پیری و از بین رفتن کلاژن موجود در بدن شما شود و با گذشت زمان می‌تواند منجر به پیرتر شدن پوست شما شود؛ بنابراین سعی کنید روغن و قند مصرفی خود را کاهش دهید. این موضوع کمک می‌کند جوانی خود را حفظ کنید.

سیگار کشیدن را قطع کنید
استعمال سیگار به دلایل زیادی برای سلامتی شما بد است، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که می‌تواند صورت شما را پیرتر کند. حتی مجاورت در کنار دود سیگار نیز می‌تواند منجر به پیرپوستی شما شود؛ بنابراین بهتر است هر چه سریعتر دست از سیگار کشیدن بردارید.

از روغن نارگیل استفاده کنید
روغن نارگیل نرم کننده‌ای طبیعی است. یعنی وقتی آن را روی پوست خود بمالید، شکاف‌های اپیدرم شما را پر می‌کند و باعث می‌شود پوست شما صاف شود. روغن نارگیل فقط باعث صاف شدن آن نمی‌شود، بلکه به پوست نیز کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند، و این باعث می‌شود صورت شما پر رنگ‌تر شود. به عنوان یک مزیت اضافی، روغن نارگیل یک درمان مؤثر برای خشکی پوست است.

وضعیت خواب خود را تنظیم کنید
بعضی از چین و چروک‌های صورت شما می‌تواند ناشی از موقعیتی باشد که در آن می‌خوابید. این حالت "فشرده سازی" نامیده می‌شود و این ناشی از فشار دادن صورت شما به بالش است. با گذشت زمان، این فشرده سازی باعث می‌شود پوست شما در بعضی از نقاط ضعیف‌تر از سایر نقاط چروک شود. با خوابیدن روی کمر می‌توانید از چروک‌های فشرده سازی جلوگیری کنید.

از نور ماوراء بنفش خودداری کنید
نور ماوراء بنفش، علت اصلی ایجاد اکثر چین و چروک‌های صورت، گردن، بازو‌ها و دست‌ها است. در حالی که نمی‌توان از نور ماوراء بنفش به طور کامل اجتناب کرد، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش میزان قرار گرفتن در معرض دریافت نور ماورائ بنفش استفاده کنید.

منبع: انتخاب

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز