خبرگزاری کار ایران

۷ اصل واجب در تربیت کودک

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۹۶

تربیت صحیح فقط با وجود رعایت یک سری اصول امکان‌پذیر است. تعیین تربیت مشخص، چهارچوب برنامه خانواده است و باید آن را حفظ کرد تا به یک رفتار مناسب در فرزندان دست یافت.

به گزارش ایلنا،تربیت صحیح فقط با وجود رعایت یک سری اصول امکان‌پذیر است. تعیین تربیت مشخص، چهارچوب برنامه خانواده است و باید آن را حفظ کرد تا به یک رفتار مناسب در فرزندان دست یافت.

 

تحسین و پاداش

بهترین پاداش برای کودکان تعریف، تمجید، تحسین و محبت شماست. استفاده از اسباب بازی و خوراکی برای پاداش به کودکان الزامی نیست و استفاده از هدیه ساده‌ای که در آن رفتار خوب فرزندتان را پاداش دهید، موثرترین تمجید است.

استمرار و ثبات قدم

وقتی مقرراتی را برای کودک تعیین می‌کنید، نباید آن را به سادگی تغییر دهید و هیچ کس نباید آن را نقض کند و همگی باید آن را محترم بشمارند. قانون وقتی قانون است که همه آن را رعایت کنند و در برابر آن مطیع باشند.

برقراری روال معین روزانه

مهم‌ترین اصل در برقراری روال معین در زندگی، تعیین وقت دقیق خوابیدن، بیدار شدن و غذا خوردن است. وقتی روال شخصی را در زندگی برقرار کردید، فقط در موارد خاص مانند زمان سفر و بیماری می‌توانید کمی انعطاف به خرج دهید.

ایجاد حد و مرز

کودکان باید با حد و حدود‌ها آشنا باشند و بدانند چه کار‌هایی پذیرفته و کدام غیرقابل قبول هستند. با تعیین حد و حدود برای فرزندتان مشخص کنید از وی چه انتظاری دارید و محدوده آزادی عمل او کجاست.

ایجاد نظم و ترتیب

نظم یعنی نظارتی قاطعانه و عادلانه! برای برقراری نظم راه‌های متفاوتی مانند قاطعیت در صحبت کردن یا هشداری ساده وجود دارد، اما نکته پراهمیت این است که هرگز نباید نظم را با استفاده از خشونت و تنبیه برقرار کنید.

انتظار‌ها

بهتر است به بچه‌ها بگویید چه انتظاری از آن‌ها دارید و چه رفتاری را می‌پسندید. برای این منظور با آنان راجع به خواسته‌های خود صحبت کنید و فقط نکته اصلی را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کنید. توضیح خود را متناسب با سن فرزندان بیان کرده تا به تدریج نظم مورد نظر شما را بپذیرند.

مسئولیت پذیری

به کودکتان امکان دهید کار‌های کوچک را خودشان به تنهایی انجام دهند تا اعتماد به نفسشان پرورش یابد و مهارت‌های زندگی و توانایی‌های اجتماعی در آنان تقویت گردد، اما انتظار‌های شما باید متناسب با سن و توانایی‌های کودک باشد، در غیر این صورت به جای برنده شدن، بازنده بودن را به کودک می‌آموزید.

منبع: تبیان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز