خبرگزاری کار ایران

خسارت توریست اتریشی به مجسمه ۲۰۰ ساله موزه آنتونیو کانووای ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۹۱

یکی از توریست های موزه آنتونیو کانووای ایتالیا حین سلفی گرفتن با یکی از مجسمه های معروف این موزه که در سال ۱۸۰۴ میلادی ساخته شده دو عدد از انگشتان آن مجسمه را شکانده است.

به گزارش ایلنا، براساس پست فیسبوکی اخیر موزه آنتونیو کانووای ایتالیا یکی از توریست‌هایی که به تازگی از این موزه بازدید کرده حین سلفی گرفتن با یکی از مجسمه‌های معروف این موزه که در سال ۱۸۰۴ میلادی ساخته شده دو عدد از انگشتان آن مجسمه را شکانده است. طبق گزارش‌های مختلف از جمله گزارشی که توسط نشریه خبری Artnet News منتشر شده این توریست تلاش داشت در حالی که کنار یک مجسمه گچی نئوکلاسیک در موزه آنتونیو کانووا نشسته است با آن سلفی بگیرد که این اتفاق رخ داد.

رویترز نیز ویدیویی را به تازگی منتشر کرده که این مرد را در حال درازکش در کنار مجسمه گچی نشان می‌دهد و همزمان فرد دیگری مشغول عکاسی از اوست.

این مجسمه که در موزه شمال ایتالیا به نمایش در آمده در واقع نمونه گچی از مجسمه‌ای مرمرین به نام پائولینا بورخوس به عنوان ونوس ویکتور است که هم اکنون در گالری بورخوس رم به نمایش در آمده است.

در پست فیسبوکی این موزه آمده است که یک توریست اتریشی دو انگشت این مجسمه گچی را شکانده است هرچند که به گزارش رویترز سه عدد از انگشت‌های این مجسمه شکسته است.

گفته می‌شود این بازدیدکننده بعد از آنکه متوجه شکسته شدن انگشت مجسمه گچی شده موزه را ترک کرده و به مدیران موزه خبر نداده است.

در بیانیه خبری این موزه آمده است:

چند دقیقه بعد از این اتفاق ما متوجه ماجرا شدیم و آژیر موزه به صدا در آمد. بلافاصله نیز اعلام وضعیت اضطراری شد.

مدیران این موزه همچنین اعلام کردند که تکه‌های خرد شده از انگشت مجسمه پیدا شده و می‌توانند آن را ترمیم کنند.

البته بد نیست اشاره کنیم که این اولین بار نیست مجسمه گچی یاد شده دچار آسیب می‌شود. در سال ۱۹۱۷ میلادی و در طول جنگ جهانی اول و یکی از بمب گذاری‌های کریسمس سر این مجسمه از بدنش جدا شد بعد از مدتی طولانی در سال ۲۰۰۴ فرایند ترمیم آن انجام گرفت.

والریو فاورو شهردار Possagno بعد از این اتفاق تایید کرد که هویت این توریست اتریشی شناسایی شده است. او در این باره گفت:

آنچه باور کردنش دشوار است اینکه توریست خاطی ابدا قصد نداشته این ماجرا را گزارش دهد. در حالی که به نظر من رها کردن این اثر هنری در آن وضعیت یک جنایت است.

مرد اتریشی ظاهرا با استفاده از فیلم‌های دوربین مداربسته شناسایی شد. Artnet News گزارش داده است که قبل از پاندمی کرونا توریست‌ها در زمان ورودشان به موزه نام خود را روی برگه‌ای مینوشتند و به نگهبان می‌دادند که به خاطر کرونا این رویه کنار گذاشته شد و اگر اینطور نبود خیلی راحت‌تر میتوانستند مرد اتریشی را شناسایی کنند.

خسارت توریست اتریشی به مجسمه ۲۰۰ ساله موزه آنتونیو کانووای ایتالیا

بعد از شناسایی این مرد مقامات پلیس ایتالیا ایمیلی با مضمون عذرخواهی را از سوی او دریافت کردند که در آن نوشته شده بود او به مناسبت تولد ۵۰ سالگی اش به این موزه رفته بود.

من در زمان بازدید از موزه Possagno کنار مجسمه نشستم در حالی که اصلا نمی‌دانستم مشغول آسیب زدن به آن هستم. از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

منبع: روزیاتو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز