خبرگزاری کار ایران

چرا بعضی از افراد چاق نمی‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۳۱۴

شاید شما هم کسانی را دیده باشید با این که به نظر می‌رسد زیاد و به دفعات غذا می‌خورند، ولی ظاهر و اندامی لاغر دارند.

به گزارش ایلنا، افراد زیادی را دیده ایم که باید مراقب هرچه می‌خورند باشند تا چاق نشوند. در مقابل افراد دیگری هم هستند که هر چه می‌خورند چاق نمی‌شوند. اگرچه ممکن است پاسخ این سوال به متابولیسم پایه بدن هر فرد بستگی داشته باشد، اما به گفته کاتلین ملانسون، استاد تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه رود آیلند پاسخ ساده‌ای برای این سؤال وجود ندارد و عوامل ژنتیکی، تغذیه‌ای و رفتاری وجود دارد که در آن دخیل است.

۱- یکی از مهم‌ترین عوامل ارتباطی با نوع بدن، متابولیسم است. بسیاری از افرادی که به نظر می‌رسد بدون افزایش وزن هر آن چه را دوست دارند می‌خورند، در واقع بیشتر از بقیه ما غذا نمی‌خورند. به عنوان مثال، کسی که به طور روزانه بستنی می‌خورد، ممکن است با خوردن وعده غذایی کمتر، کالری‌های اضافی را جبران کند.

۲- فعالیت بدنی نیز می‌تواند روی وزن تاثیر بگذارد. برخی افراد فقط فعالیت بدنی بیشتری دارند. به عنوان مثال، ممکن است با سرعت بیشتری کار کنند، یک کار پر تحرک داشته باشند یا تمام روز را در تعقیب بچه‌های خود بگذرانند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد از نظر ژنتیکی تمایل به جابه جایی بدن خود دارند.

۳- همچنین شواهد کمی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد از زمانی که متولد می‌شوند نسبت به دیگران به میزان قابل توجهی کالری بیشتری می‌سوزانند. اما ممکن است اختلافات فیزیولوژیکی وجود داشته باشد که به برخی افراد امکان دهد بدون استفاده از محدودیت شدید در خود، کالری را که مصرف می‌کنند تعدیل کنند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز