خبرگزاری کار ایران

بی‌عدالتی در برخورد با معلمان حق التدریس

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۷۷۰

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد شدید از نحوه به‌کارگیری معلمان در مدارس غیرانتفاعی، تصریح کرد: متأسفانه به علت نبود نظارت، در مدارس غیرانتفاعی با بی‌عدالتی با معلم برخورد می‌شود.

«سیدمحمد مولوی» با تأکید بر ضرورت ارتقای نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیرانتفاعی، به خانه ملت، گفت: متأسفانه وضعیت نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیرانتفاعی به شدت ضعف دارد و برخورد مناسبی با معلمان در این مدارس صورت نمی‌گیرد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از گزارش‌‎ها حاکی از این است که معلمان در مدارس غیرانتفاعی فاقد بیمه بوده و حقوقی پایینتر از حداقل دستمزد تعریف شده توسط وزارت کار دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سطح آموزش در مدارس غیرانتفاعی و برقراری عدالت در بین معلمان مدارس غیرانتفاعی باید نظارت خود را در این حوزه ارتقا دهد.

مولوی یادآور شد: در حال حاضر برخی از معلمان در مدارس غیرانتفاعی با مدارک بالای دانشگاهی حقوقی ناچیز زیر یک میلیون تومان دریافت می‌‎کنند که این نوع پرداخت حقوق به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه قطعا کمیسیون آموزش از ابزار نظارتی خود برای اصلاح وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی استفاده خواهد کرد، گفت: چنانچه ساماندهی و جذب این نیروهای زحمتکش نیاز به قانونگذاری داشته باشد، مجلس در این راستا گام‌های مهمی برمی‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز