خبرگزاری کار ایران

موسوی:

تدوین طرحی دوفوریتی برای حمایت معیشتی

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۵۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرحی دوفوریتی برای حمایت از خانواده‌های نیازمند خبر داد.

به گزارش خانه ملت، «سید علی موسوی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این طرح به منظور حمایت معیشتی از خانوار‌های نیازمند تهیه شده و جامعه هدف آن ۵ دهک پایین جامعه است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه نیاز‌های خانواده‌های نیازمند در این طرح احصا و راهکار‌های تامین آن نیز پیش بینی شده است، افزود: در طرح دو فوریتی حمایت معیشتی از ۵ دهک پایین جامعه، بسته جامعی برای تامین کالا‌های اساسی شامل برنج، روغن، گوشت، مرغ و تخم مرغ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کمک معیشتی در حوزه انرژی شامل هزینه آب، برق و گاز یکی دیگر از محور‌های طرح دو فوریتی مذکور است، اظهار کرد: از آنجایی که برخی از دارو‌ها گران بوده و خانواده‌های نیازمند توانایی خرید آن‌ها را ندارند، منابعی برای تامین این دارو‌ها نیز پیش بینی شده است.

موسوی، پرداخت ودیعه مسکن را محور دیگر این طرح توصیف و اظهار کرد: منابع مورد نیاز برای اجرای طرح دوفوریتی حمایت معیشتی از خانواده‌های نیازمند پیش بینی شده تا ایراد اصل ۷۵ به آن وارد نشود از سوی دیگر می‌توان از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان با اذن رهبری و دریافت مالیات از ۵ دهک بالای جامعه نیز برای اجرای این طرح استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: این طرح هفته آینده با قید دو فوریت در مجلس مطرح خواهد شد و امید است بتواند گره گشای بخشی از مشکلات مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز