خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

نیروهای حق‌التدریسی تعیین تکلیف شوند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۰۸۴

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: امروز ضرورت دارد نسبت به جذب حق التدریسی‌های قید شده در قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی اقدام عاجل شود.

به گزارش خانه ملت، احمدحسین  فلاحی با اشاره به کمبود نیروی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر کشور با کمبود ۱۹۷ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید مواجه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس به شکل جدی به موضوع جذب معلم در سراسر کشور ورود کرده است، افزود: این کمبود معلم در حالی است که طی ۴ سال آینده این کمبود نیرو به ۶۲۰ هزار معلم خواهد رسید.

او تصریح کرد: متأسفانه دولت و آموزش و پرورش بر خلاف سیاست‌‎های کلی و اسناد بالادستی دانشگاه‌ فرهنگیان و تربیت معلم را تعطیل و محدود کرد و دانشگاه فرهنگیانی که باید سالیانه ۲۵ هزار معلم تربیت می‌کرد، این رقم به سه هزار نفر رسید.

فلاحی اضافه کرد: اگر از سال ۹۱ که ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان محدود شد، سالیانه ۲۵ هزار معلم تربیت شده بود تا آغاز سال تحصیلی ۹۹، حدود ۲۰۰ هزار معلم تربیت شده بود و امروز با کمبود ۱۹۷ هزار نفری معلم در کشور مواجه نبودیم.

او ریشه‌ اصلی مشکلات ایجاد شده در دانشگاه فرهنگیان را عدم جذب دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان و تعطیلی دانشگاه تربیت معلم برشمرد و گفت: امروز ضرورت دارد نسبت به جذب حق التدریسی‌های قید شده در قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی اقدام عاجل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: عدم جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان موجب پایین آمدن کیفیت آموزش‌ها در کشور شده به طوریکه آموزش و پرورش ما امروز در دنیا رتبه ۱۲ دنیا را به لحاظ کیفیت آموزشی دارد که لازم است در این زمینه تلاش دوچندانی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز