خبرگزاری کار ایران

به این ۹ دلیل از خوردن گردو غافل نشوید

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۹۸۲

گردو منبع غنی از مواد معدنی شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است.

به گزارش ایلنا، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که اگر کلسترول خونتان بالاست، قلب تان بیمار است، و یا دغدغه لاغری رهایتان نمی‌کند، می‌توانید همین حالا به فکر خوردن گردو باشید.

گردو و کمک به خواب بهتر

گردو منبع خوبی از تریپتوفان، یک اسید آمینه است که به ساخت ملاتونین و سروتونین کمک می‌کند. ملاتونین هورمونی است که منجر به تنظیم ساعت بدن و سیکل خواب و بیداری می‌شود.

گردو و کاهش استرس

گردو منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و اسید‌های چرب غیر اشباع بخصوص آلفالینولنیک اسید و اسید چرب امگا ۳ است که منجر به کاهش سطح استرس می‌شود.

گردو و بهبود حافظه

ویتامین E موجود درگردو منجر به از بین بردن رادیکال‌های آزداد مضر می‌شود که در ایجاد زوال عقل موثرند. به طور کلی مصرف منظم گردو منجر به بهبود حافظه و سطح یادگیری می‌شود.

گردو و کوچکتر شدن تومور‌های پروستات

در مطالعه‌ای روی موش ها، ۲٫۴ اونس گردو به مدت ۱۸ هفته به موش‌ها داده شد و محققان بعد از مدت شاهد کوچکتر شدن تومور‌های پروستات در موش‌ها بودند. با این حال هنوز مشخص نشده که کدام بخش از گردو اعم از مغز، روغن و یا اسید‌های چرب امگا ۳، عامل این بهبود هستند.

گردو و کنترل وزن

یک مشت گردو یعنی تقریبا ۳۰ گرم گردو بی شک از پرخوری جلوگیری می‌کند به این خاطر که گردو سرشار از فیبر است و برای همین احساس سیری طولانی مدت ایجاد می‌کند.

گردو و حفظ سلامت قلب

آنتی اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ به طور قابل توجهی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. مصرف یک اونس گردو در روزانه خطر ابتلا به این بیماری‌ها را تا ۴۰ درصد کم می‌کند. تحقیقات دیگری حاکی از آن است که مصرف روزانه دو اونس گردو به میزان قابل توجهی سبب بهبود جریان خون بدون ایجاد اضافه وزن می‌شود.

گردو و جلوگیری از یبوست

گردو سرشار از فیبر است. فیبر‌های غذایی تاثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده‌ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند. توجه داشته باشید با مصرف گردو ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین ب، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود.

گردو و بهداشت باروری مردان

گردو به بهبود بهداشت باروری مردان کمک می‌کند. طبق مطالعات در مردان جوانی که بیش از نصف فنجان گردو در روز می‌خورند، بهداشت باروری بهبود قابل ملاحظه‌ای دارد.

گردو و به تاخیر انداختن روند پیری

ویتامین E موجود در گردو ویتامین جوانی است و چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر این گردو حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند؛ رادیکال‌هایی که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز