خبرگزاری کار ایران

رعایت نکات بهداشتی شیردهی در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۳۹۸

با توجه به ضعیف بودن سیستم ایمنی نوزادان، مادران در هنگام شیردهی، به ویژه در هفته‌های ابتدایی تولد نوزاد نکات بهداشتی را رعایت کنند.

تغذیه با شیر مادر نقش موثری در پیشگیری از بیماری‌های مختلف عفونی و ویروسی در نوزادان دارد.

در بحث کرونا تغذیه با شیر مادر می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی نوزاد نقش موثری در افزایش توان مقابله نوزادان با این بیماری داشته باشد.

مسئله مهم در این بین طریقه شیردهی است و با توجه به شیوع کرونا، توصیه می‌شود مادران هنگام شیردهی و بویژه در هفته‌های ابتدایی تولد نوزاد حتما از ماسک استفاده کنند، چون این احتمال وجود دارد که مادران مبتلا و یا ناقل کرونا باشند و خود اطلاعی نداشته باشند.

قبل از شیردهی دستان مادر و قسمت سینه که نوزاد از آن تغذیه می‌کند باید شست و شو داده شده و تمیز شود.

مادرانی که از شیرخشک برای نوزاد خود استفاده می‌کنند هم باید تمام وسایل و شیشه شیر نوزاد را ضدعفونی و گندزدایی کنند.

توصیه دیگر این است که مادران تا حد امکان نوزادان را به افراد مختلف نسپرند و همواره مراقب فاصله دیگران با نوزادان باشند تا نوزاد آن‌ها مبتلا نشود.

مادرانی که عفونت فعال دارند باید تا رفع کامل عفونت از شیردهی به نوزاد خودداری کنند و در این مدت نیز رعایت فاصله را با نوزاد داشته باشند .

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز