خبرگزاری کار ایران

۵ روش تهیه آب طعم‌دار طبیعی

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۲۰۸

در این مطلب دستور تهیه چند آب طعم‌دار طبیعی برای خنک ماندن در گرمای تابستان مطرح شده است.

به گزارش ایلنا،  فصل گرما زودتر از همیشه فرا رسیده و با وجود محدودیت‌های اجتماعی فعلی نیاز داریم تا سلامتی بدن خود را به خوبی حفظ کنیم. در چنین شرایطی همه افراد از یک نوشیدنی لذت‌بخش برای خنک شدن حمایت می‌کنند. اکنون اگر این نوشیدنی برخلاف نوشابه‌های گازدار و انرژی‌زا سالم باشد، جذابیت آن دو چندان می‌شود.

خوب است به سراغ دتوکس‌ها برویم و به سلامتی خود اهمیت بدهیم. این نوشیدنی‌های طبیعی علاوه بر زیبایی ظاهری خود، می‌توانند با تامین مواد مورد نیاز بدن، سلامتی شما را نیز تضمین کنند. در ادامه با  ۵ دستور تهیه آب طعم‌دار طبیعی برای خنک ماندن در گرمای تابستان را یاد بگیرد.

ترکیبی از میوه‌های طبیعی زیبا به همراه سبزیجات معطر و تازه، همواره گزینه‌های خوبی برای اضافه شدن به آب آشامیدنی شما هستند. به خصوص در فصل تابستان نیاز شما برای نوشیدن و رفع تشنگی بیشتر می‌شود. پس چه بهتر که نیاز بدنتان را با موارد طبیعی و سم‌زدا‌هایی مانند آب‌های طعم‌دار برطرف کنید و نوشابه‌های گازدار مضر را دور بریزید. آب‌های طعم‌دار همچنین برای کسانی که با نوشیدن آب به دلیل طعم خاص آن مشکل دارند، گزینه بسیار مناسبی است که می‌توانند با توجه به سلیقه خود، از ترکیبات متنوعی استفاده کنند. ما در این جا به شما ۵ دستور تهیه آب طعم‌دار طبیعی را آموزش می‌دهیم تا در فصل گرما خود را خنک نگه دارید!

۵ روش تهیه آب طعم‌دار طبیعی

۱. آناناس + پرتقال + ریحان

این گزینه‌ها به تنهایی می‌توانند یک سم‌زدای قوی باشند. با این حال اگر همه آن‌ها را با هم ترکیب کنید، به یک آب طعم‌دار فوق‌العاده جذاب خواهید رسید. نتیجه این ترکیب می‌تواند باعث شود که شما برای همیشه نوشابه‌ها را کنار بگذارید. مرکبات به همراه ریحان، در صورتی که با آناناس همراه شوند، طعم لذت‌بخشی خواهند داشت. اگر می‌خواهید جذابیت ظاهری لیوان خود را نیز حفظ کنید، می‌توانید پوست آناناس را دست نخورده بگذارید.

۲. گریپ فروت + رزماری

این ترکیب در حقیقت دارای طعم پیچیده‌تری نسبت به سایر دتوکس‌ها است. گریپ فروت طعم کمی تلخ و کمی شیرین دارد. در حالی که رزماری طعم کاج و چای مانندی به آب اضافه می‌کند. این ترکیب دقیقا همان چیزی است که برای خنک شدن در گرمای تابستان به آن احتیاج دارید.

۳. توت فرنگی + پرتقال

وقتی میزبان یک مهمانی تابستانی در خانه خود باشید، این ترکیب بهترین گزینه شما است. اگر در تهیه دتوکس‌ها تازه کار هستید، از توت فرنگی و پرتقال برای نوشیدنی آب طعم‌دار خود استفاده کنید. این دو میوه در کنار هم طعم متعادلی از نوشیدنی‌های طبیعی را ایجاد می‌کنند.

۴. زغال اخته + لیمو + نعنا

در واقع وقتی به یک ترکیب آب طعم‌دار فکر می‌کنید، لیمو اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد. تکه‌های این میوه محبوب قرار نیست فقط برای تزیین لیوان لیموناد شما در رستوران‌ها استفاده شوند. آن‌ها می‌توانند با ترکیب تکه‌های زغال اخته تازه و تعدادی نعناع، بهترین نوشیدنی آب طعم‌دار برای تشنگی تابستان شما باشند. اگر به جای زغال اخته، بلوبری یا شاتوت بریزید، کمی شیرینی طبیعی به آب می‌دهند. این ترکیب منبع قوی آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن است.

۵. لیمو + توت فرنگی + خیار

نوشیدن آب خیار باعث افزایش طراوت پوست می‌شود و توت فرنگی به تقویت متابولیسم بدن شما کمک می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو سیستم ایمنی را تقویت کرده و تشنگی شما را برطرف می‌کنند. می‌توانید به جای توت فرنگی از هندوانه نیز در ترکیب خود استفاده کنید.

۵ روش تهیه آب طعم‌دار طبیعی

شما برای تهیه آب طعم‌دار طبیعی، تنها به یک لیوان بزرگ، تکه‌های میوه و سبزیجات تازه و یک نی درشت نیاز دارید. همچنین باید به چند نکته کوچک نیز توجه کنید تا نتیجه مطلوبی داشته باشید:

سعی کنید از تکه‌های یخ درشت برای لیوان خود استفاده کنید تا نوشیدنی شما مدت بیشتری تازه بماند و طعم میوه‌ها به خوبی وارد آب شود.

می‌توانید برای افزودن به جذابیت ترکیب خود، از یخ‌های معطر استفاده کنید. سبزی‌های معطر درون قالب یخ گزینه‌های خوبی هستند.

اگر می‌خواهید آب طعم‌دار طبیعی خود را برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید، بهتر است پوست میوه‌ها را بگیرید. این موضوع به خصوص درباره مرکبات اهمیت بیشتری دارد.

همچنین فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا میوه‌هایی مانند لیمو و گریپ فروت را با پوست به ترکیب خود اضافه کنید، در کمتر از یک ساعت آب خود را نوش جان کنید تا تلخی پوست آن‌ها آزاردهنده نباشد.

برای شروع می‌توانید از آب ولرم و کمی گرم استفاده کنید و سپس برای مدت کوتاهی در یخچال قرار دهید. آب گرم باعث می‌شود ترکیب شما طعم غنی‌تری داشته باشد.

یخ‌ها را پس از خارج کردن ترکیب از یخچال اضافه کنید و قبل از آب شدن کامل آن‌ها نوشیدنی خود را میل کنید.

دستور تهیه آب طعم‌دار - نوشیدنی سلامتی

نظر شما درباره ۵ دستور تهیه آب طعم‌دار طبیعی ما چیست؟ شما برای فصل تابستان و نجات از گرمای طاقت‌فرسای آن چه پیشنهاداتی دارید؟ اگر برای خنک ماندن در گرما ایده‌ای دارید، در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دینو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز