خبرگزاری کار ایران

پرهام فر:

کوله‌بری و کسب و کارهای مرزنشینان به رسمیت شناخته می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۱۸

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا گفت: بزودی مبادلات مرزی از جمله کوله‌بری به نحوی که کسب و کار مرز نشینان به نحو کنترل شده ادامه داشته باشد به رسمیت شناخته می‌شود.

امیر محمد پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز درباره ایجاد تسهیلات برای مبادلات مرزی، به مهر گفت: هدف دولت، ساماندهی مبادلات مرزی است. درباره ملوانی و کولهبری شرایط به صورتی است که در هر دو مورد دولت آییننامه‌هایی را ابلاغ کرده است اما در تامین ارز و اظهار منشا ارز توقفاتی صورت گرفته ولی به زودی مبادلات مرزی به نحوی که کسب و کار مرزنشینان نیز به نحو کنترل شدهای ادامه داشته باشد به رسمیت شناخته می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: درمورد کالاهای وارد شده توسط مرزنشینان نیز درج این شناسه کالا اجباری است. در این باره هماهنگی‌هایی بین بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و گمرک باید انجام شود که آن مصوبه هیئت وزیران اجرایی شود. پس از اجرایی شدن، این افراد به صورت محدود اجازه واردات دارند و می‌توانند شناسه کالا دریافت کنند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: تمرکز ما بر قاچاق‌های سازمان یافته، انبارها و عرضه است اما نیروی انتظامی نیز به صورت معلوم برخوردهایی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز