خبرگزاری کار ایران

خوراکی‌های طبیعی برای کاهش تعریق

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۳۰

عرق کردن، روند طبیعی بدن برای خنک کردن خودش است. عرق می‌تواند ناشی از یک واکنش عاطفی مانند اضطراب، یک مریضی، یا یک فعالیت بدنی که در ادامه به آن می‌پردازیم باشد.

به گزارش ایلنا، تعریق از کارکرد‌های طبیعی و مفید بدن ماست. با این حال تعریق زیاد می‌تواند برای ما آزاردهنده باشد. هایپرهیدروز یا تعریق بیش از اندازه یک مشکل رایج است که می‌تواند همه بدن یا فقط نواحی خاصی مانند زیربغل، دست‌ها یا صورت را تحت‌تاثیر قرار دهد. خوشبختانه روش‌هایی طبیعی برای خنک کردن بدن، از بین بردن بوی بد عرق و کنترل تعریق وجود دارد که شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

سرکه: هم سرکه معمولی و هم سرکه سیب به بیرون راندن سموم از بدن کمک می‌کنند. مصرف مخلوط دو قاشق غذاخوری سرکه طبیعی با یک قاشق چایخوری سرکه سیب سه بار در روز و نیم ساعت قبل از غذا، می‌تواند به حل شدن مشکل تعریق شما کمک کند.

گوجه‌فرنگی: راه‌حل دیگر نوشیدن روزانه یک لیوان آب گوجه‌فرنگی تازه است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوجه‌فرنگی بسیاری از سمومی را که معمولا از طریق تعریق از بدن خارج می‌شوند از بین می‌برد. گوجه‌فرنگی همچنین می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد.

انگور: انگور مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که سموم را از بین می‌برند و با تنظیم دمای داخلی بدن و خنک کردن آن از گرمای بیش از حد و تعریق زیاد جلوگیری می‌کنند. نوشیدن روزانه یک لیوان آب انگور یا مصرف ۱۰ تا ۱۵ عدد از این میوه می‌تواند مفید باشد.

دمنوش مریم‌گلی: دمنوش مریم‌گلی دارای مقادیر زیادی منیزیم و ویتامین B است که باعث کنترل فعالیت غدد عرق می‌شوند. مصرف روزانه این دمنوش می‌تواند تعریق را تا حد زیادی کاهش دهد. با این حال اگر از صرع یا فشار خون بالا رنج می‌برید از مصرف مریم‌گلی خودداری کنید.

پنیر، ماست و شیر: گنجاندن این خوراکی‌ها در رژیم غذایی به تامین کلسیم مورد نیاز روزانه بدن کمک می‌کند. کلسیم یک ماده معدنی مهم است که در حفظ دمای مطلوب بدن و درنتیجه تعریق کمتر نقش دارد. سعی کنید انواع کم‌چرب این مواد غذایی را انتخاب کنید تا به کاهش تعریق خود کمک بیشتری کرده باشید.

هندوانه، توت‌فرنگی، خیار و کاهو: آبرسانی به بدن از آسان‌ترین راه‌ها برای خنک نگه داشتن بدن و جلوگیری از تعریق است. این یعنی نوشیدن روزانه هشت لیوان آب و نیز مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به کاهش تعریق ما کمک کند. هندوانه و توت‌فرنگی با دارا بودن ۹۲ درصد آب و خیار و کاهو با داشتن ۹۶ درصد آب، آبرسان‌ترین میوه‌ها و سبزیجات برای بدن هستند.

منبع: روزنامه جام جم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز