خبرگزاری کار ایران

علت ایجاد لکه‌های قهو‌ه‌ای صورت چیست؟

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۷۴۵

یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: ایجاد لک‌ها قهوه‌ای (ملاسما) در ناحیه صورت به هیچ عنوان به وضعیت کبد ارتباطی ندارد، برخی این تصور را دارند که به مشکلات کبد مربوط است.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی در خصوص لک‌های صوهرت که در برخی افراد موجب ناراحتی و سلب اعتماد نفس می‌شود، اظهار داشت: لک صورت (ملاسما) به ضایعاتی قهوه‌ای رنگ روی پیشانی، گونه‌ها، پشت لب‌ها و روی بینی گفته می‌شود که بیشتر روی پوست‌های تیره ظاهر می‌شود.

وی تاثیر آفتاب و هورمون‌ها را مهمترین علل ایجاد لک صورت دانست و گفت: کمبود ویتامین بر ملاسما هنوز ثابت نشده و بیشتر در اثر تغییرات هورمونی و تماس با آفتاب در فصل بهار و تابستان ظاهر می‌شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی ادامه داد: لک صورت در آقایان نیز مشاهده می‌شود، ولی در خانم‌ها به علت استفاده از قرص پیشگیری از بارداری بیشتر شایع است.

وی تشخیص این لک‌ها را به‌صورت بالینی عنوان کرد و افزود: ایجاد این لک‌ها قهوه‌ای در ناحیه صورت به هیچ عنوان به وضعیت کبد ارتباطی ندارد، برخی این تصور را دارند که به کبد مربوط است.

ابراهیمی در خصوص درمان لک‌های صورت، گفت: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، پرهیز از آفتاب، استفاده از ضد آفتاب و کلاه بهترین درمان است، چون پاسخ بسیاری از این ضایعات پوستی به درمان نسبی است با مصرف دارو لیزر کردن ممکن است به صورت موقت لک کمرنگ شود، اما با تغییرات هورمونی و در معرض آفتاب قرار گرفتن لک‌ها برگردد.

وی اشاره نیز به کک و مک روی صورت داشت و گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از کک و مک‌های زمینه ارثی دارند که معمولا روی پپوست صورت افراد پوست روشن، چشم و مو رنگی ایجاد می‌شود که در تماس با آفتاب بیشتر است در این مورد هم درمان قطعی که باعث بهبود ضایعات شود نیست هر چند آن را با لیز از بین برد، اما در نهایت این پوست استعداد ایجاد کک و مک را دارد و اگر دوباره در مجاورت آفتاب قرار گیرد، بر می‌گردد.

وی در پایان به درمان‌های خانگی و گذاشتن برخی از میوه‌ها و سبزیجات روی پوست اشاره و بیان کرد: اصلا این روش توصیه نمی‌شود برخی از ترکیبات میوه خود در پوست ایجاد لک می‌کنند.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز