خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد؛

حقوق فرهنگیان بازنشسته هیچ افزایشی نداشته است/ اجرای ناقص طرح رتبه‌بندی معلمان

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۸۱۱

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: پس از اجرای نیم بند و ناقص طرح رتبه‌بندی معلمان، حقوق فرهنگیان بازنشسته هیچ افزایشی نداشته، بنابراین ضرورت دارد، نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی اقدام شود.

به گزارش خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه آموزش و پرورش طی سال‌های متوالی مشکلات بسیاری داشته است، اظهار کرد: متاسفانه دلیلی که آموزش و پرورش در انباشته شدن مشکلات آموزش و پرورش می‌‎آورند، نیز دلیل قانع کننده‌ای نیست؛ برای مثال عنوان می‌شود که حجم کارکنان آموزش و پرورش زیاد است بر همین اساس مدیریت منابع انسانی و مالی این حجم از معلم و کادر اداری کار دشواری است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با یادآوری اینکه تعداد بالای معلمان دلیلی بر عدم ساماندهی آنان نیست، افزود: آموزش و پرورش بر خلاف گفته برخی از مسئولان وزارت مصرفی نیست، بلکه بزرگترین تولیدکننده کشور آموزش و پرورش بوده که نیروی انسانی تربیت می‌کند.

او تصریح کرد: بر همین اساس نگاه به آموزش و پرورش باید تغییر کند و این وزارتخانه باید در اولویت بودجه‌ دولت قرار گیرد.

موسوی لارگانی اضافه کرد: با اجرای نیم بند نظام رتبه بندی معلمان، تغییری نسبی در حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش ایجاد شد ولی امروز شاهد هستیم که شکاف جدی بین حقوق کاکنان و بازنشستگان آموزش و پرورش وجود داردبنابراین حقوق بازنشستگان باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس  اضافه کرد: برای نمونه حقوق یک بازنشسته سال ۹۸ با معلمی که در سال ۹۹ شاغل است، تفاوت حقوقی فاحشی دارد که باید در این زمینه تدبیر جدی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز