خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه شیرینی کاکائویی خوشمزه؛ بدون نیاز به فر

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۶۹۷

طرز تهیه شیرینی کاکائویی را در مطلب زیر بخوانید.

به گزارش ایلنا، آماده کردن یک عصرانه هیجان‌انگیز و در عین حال سالم برای کودکان، همیشه ساده نیست. بچه‌ها عاشق هله‌هوله‌های متنوع هستند و بالاخره منویی که در ذهنتان چیده‌اید هم تکراری می‌شود و جذابیتش را از دست می‌دهد. ما اینبار طرز تهیه یک شیرینی خشک کاکائویی را به شما آموزش می‌دهیم که برای آماده کردنش نیازی به فر و گاز ندارید. طرز تهیه این شیرینی بدون فر که با جو دو سر و کاکائو آماده می‌شود را در ادامه این مطلب بخوانید. مطمئن هستیم که طعم شیرینی بدون پختی که به شما آموزش می‌دهیم، آنقدر خوشایند است که می‌تواند جایگزین بسیاری از هله‌هوله‌های محبوب کودکتان شود.

 

مواد لازم :

شکر دو فنجان
پودر کاکائو ساده یک چهارم فنجان
شیر کم‌چرب نصف فنجان
مارگارین نصف فنجان
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
کره بادام زمینی مغزدار یا ساده نصف فنجان
بلغور جو دوسر سه فنجان

طرز تهیه شیرینی بدون فر کاکائویی

 می‌خواهیم یک شیرینی کاکائویی پرطرفدار و پرخاصیت را به شما آموزش دهیم که در کمتر از پانزده دقیقه آماده می‌شود و کمتر پیش می‌آید که کودکی میانه‌ای با خوردن آن نداشته باشد.

برای شروع یک قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و شکر، شیر، مارگارین و کاکائو را در آن ریخته و تا زمان به جوش آمدن هم بزنید. حدود یک دقیقه طول می‌کشد تا مواد به آرامی بجوشند. در این زمان، قابلمه را از روی حرارت بردارید و نمک، وانیل و کره بادام زمینی را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب یکدستی آماده شود.
 

شیرینی‌ها را با قاشق روی کاغذ روغنی بریزید و یک ساعت در یخچال قرار دهید تا فرم بگیرند. اگر می‌خواهید شیرینی بدون پخت شما انرژی‌بخش‌تر باشد و مواد غذایی ارزشمندتری را به بدن کودکتان برساند، می‌توانید مغز‌های دلخواهتان را در کمی در آسیاب خرد کنید و قبل از آنکه به شکل پودری در بیایند، آن‌ها را به مایه شیرینی اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز