خبرگزاری کار ایران

نقشه دستبرد ۲۰۰ میلیونی به خانه یکی از بستگان

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۹۵۵

مردی که با همکاری دو دوستش به خانه یکی از بستگان خود دستبرد زده و ۲۰۰ میلیون تومان به سرقت برده بود، در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش ایلنا، پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل روز ۲۸ اسفند سال گذشته در کلانتری ۱۴۶ حکیمیه تشکیل و به دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

مال‌باخته در جریان تحقیقات گفت: ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه، بیست‌وهفتم اسفند، برای مراسم تشییع‌جنازه مادرم در بهشت زهرا از منزلم واقع در بلوار بهار خارج شدم و در ساعت ۱۹:۳۰ پس از مراجعت به منزل متوجه تخریب قفل در شدم که آن را تعویض کردم، ولی به دلیل به‌هم ریخته‌نبودن خانه متوجه سرقت نشدم و روز بعد زمانی که در کمد را باز کردم متوجه سرقت طلاجات شامل دو سرویس و زنجیر طلا، دو عدد انگشتر و دو عدد گردنبند طلا به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال که داخل ساک گذاشته بودم شدم. کارآگاهان در گام اول تحقیقات به محل وقوع سرقت رفتند و در بازدید میدانی و بررسی صحنه جرم متوجه شدند عاملان سرقت سه مرد هستند که با اطمینان از خالی‌بودن خانه با کلید وارد آنجا شده‌اند. کارآگاهان در پایش‌های میدانی توانستند تصاویر واضحی از متهمان به دست بیاورند.

این تصاویر به رؤیت شاکی رسید و این فرد ضمن شناسایی یکی از سارقان گفت، تصویر متعلق به یکی از بستگانش است. اولین متهم پرونده با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکر هرگونه جرمی شد، ولی با توجه به مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و ضمن قبول جرمش گفت به علت مشکلات مالی و نیاز فوری به پول این سرقت را انجام داده است و در این دزدی دو نفر از دوستانش، وی را همراهی کرده‌اند. همچنین متهم گفت: به علت بیماری مادر شاکی برای عیادت به خانه آن‌ها رفت‌وآمد داشتم و دو روز قبل از فوت متوجه شدم طلا‌های زیادی در کمد منزل دارند. در فرصت مناسبی کلید خانه را برداشتم و از روی آن کپی کردم. دو روز بعد زمانی‌که مادر مال‌باخته فوت کرد، فرصت را برای سرقت مناسب دیدم و این کار را با همکاری دوستانم انجام دادم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، با تأیید این خبر به دستگیری دو متهم دیگر اشاره کرد و گفت: بخشی از اموال مسروقه که در اختیار این دو متهم بود کشف شد و کارآگاهان پیگیر مسترد‌کردن مابقی اموال مسروقه هستند و به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران هر سه متهم با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شدند.

منبع: شرق

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز