خبرگزاری کار ایران

آنچه که از عوارض مصرف بیش از حد غذا‌های کنسروی نمی‌دانید

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۴۱۵

سدیم بیش از حد می‌تواند موجب آثاری منفی بر فشار خون و دیگر شرایط مرتبط با قلب شود و ممکن است به احتباس مایع در بدن و تورم نیز منجر شود.

به گزارش ایلنا، طی دوران همه گیری بیماری، افراد بسیاری برای کاهش تعداد مراجعات خود به فروشگاه ها، مواد غذایی با طول عمر بالا مانند غذا‌های کنسروی را به میزان زیاد خریداری می‌کنند. اما آیا یک رژیم غذایی که مواد غذایی تازه سهم چندانی در آن ندارند می‌تواند در بلند مدت آثاری منفی بر سلامت انسان داشته باشد؟

غذا‌های کنسوری اغلب حاوی میزان زیادی از سدیم و دیگر مواد نگهدارنده هستند تا طول عمر آن‌ها افزایش یابد که این مواد می‌توانند موجب عوارض جانبی منفی بر سلامت انسان شوند، به ویژه اگر رژیم غذایی شما بیشتر از این نوع غذا‌ها تشکیل شده باشد.

سدیم بیش از حد می‌تواند موجب آثاری منفی بر فشار خون و دیگر شرایط مرتبط با قلب شود و ممکن است به احتباس مایع در بدن و تورم نیز منجر شود.

در شرایطی که دیگر رایج نیست، اما نگرانی درباره این که غذا‌های کنسروی حاوی بیسفنول A باشند همچنان وجود دارد. در حقیقت، حدود ۱۰ درصد از غذا‌های کنسروی همچنان دارای پوشش‌هایی حاوی مواد شیمیایی هستند و در صورت مصرف منظم، این می‌تواند به افزایش فشار خون منجر شده و حتی خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. اگر قصد خرید غذا‌های کنسروی را دارید اطمینان حاصل کنید که انواع فاقد بیسفنول A را خریداری می‌کنید.

آیا میوه‌ها و سبزیجات تازه ارزش غذایی بیشتری نسبت به نمونه‌های منجمد و کنسروی دارند؟

بستگی دارد. بیشتر اوقات هیچ تفاوتی بین ارزش غذایی محصولات کنسروی با میوه‌ها و سبزیجات تازه وجود ندارد. آنچه که تفاوت را ایجاد می‌کند این است که چه موادی برای بهبود عطر و طعم و طول عمر بیشتر به محصولات کنسروی اضافه شده است.

بسیاری از میوه‌های کنسروی در شربت‌هایی سرشار از شکر غوطه‌ور هستند. سدیم بیش از حد نیز نگرانی اصلی درباره سبزیجات کنسروی محسوب می‌شود.

محصولات کنسروی کم سدیم یا فاقد سدیم افزوده انتخاب‌های بهتری هستند. اگر امکان خرید آن‌ها را ندارید، سبزیجات را پیش از مصرف به خوبی بشویید.

میوه‌ها و سبزیجات کنسروی زمانی که درب قوطی آن‌ها را باز می‌کنید به طور معمول در مغذی‌ترین حالت خود قرار دارند، از این رو، بهتر است آن‌ها را هرچه سریع‌تر مصرف کنید تا از دریافت تمام مواد مغذی اطمینان حاصل شود.

کنسروی در برابر منجمد؛ کدام یک بهتر است؟

به طور کلی، محصولات منجمد انتخاب بهتری هستند، زیرا میوه یا سبزی در رسیده‌ترین حالت خود که حاوی بیشترین مواد مغذی نیز است وارد فرآیند انجماد شده است. همچنین، میوه‌ها و سبزیجات منجمد احتمال کمتری دارد حاوی مواد نگهدارنده باشند و اغلب طعم تازه‌تری نسبت به انواع کنسروی دارند. در نهایت، انتخاب تا حد زیادی به آنچه در دسترس شما است، بستگی دارد. مصرف مقداری از میوه‌ها و سبزیجات منجمد یا کنسروی بهتر از آن است که هیچ چیزی مصرف نکنید.

میوه‌ها و سبزیجات کنسروی به طور معمول مقداری از ارزش غذایی خود را به واسطه گرمایی که طی روند آماده‌سازی کنسرو تجربه می‌کنند، از دست می‌دهند. با این وجود، بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات کنسروی همچنان از محتوای مواد مغذی خوبی برخوردار هستند، از این رو، هر کدام که بیشتر در دسترس هستند می‌توانید استفاده کنید.

منبع: عصرایران

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز