خبرگزاری کار ایران

آش برنج یک غذای خوشمزه و مقوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۴۷

در گزارش زیر طرز تهیه آش برنج را به شما آموزش می دهیم.

به گزارشایلنا، این روز‌ها که دغدغه بسیاری از خانواده‌ها درست کردن غذای سالم و مقوی است یکی از بهترین گزینه‌ها آش‌ها هستند که هم دارای سبزیجات هستند و هم آبدار هستند که بسیار برای سلامتی مفید هستد در ادامه همراه ما باشید تا روش کامل درست کردن این آش را یاد بگیرید.

مواد لازم برای آماده کردن آش برنج

• ۴ پیمانه برنج

• ۱ کیلوگرم سبزی آش

• ۱ قاشق غذاخوری زرد چوبه

• حدود ۷۰۰ گرم گوشت چرخ شده

• نمک و فلفل و ادویه‌ها به میزان لازم

• ۲ پیمانه عدس

• ۲ عدد پیاز متوسط

طرز تهیه آش برنج خوشمزه همدانی

آش برنج از جمله آش‌های ساده‌ای است که در استان همدان طبخ شده و از غذا‌های محلی این استان محسوب می‌شود. این آش را می‌توان در فصول مختلف از جمله فصل‌های سرد سال تهیه کرده و از خوردن آن نهایت لذت را برد. پخت این آش بسیار آسان است و وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. از ویژگی‌های آش برنج می‌توان به ترکیبات مغذی آن اشاره کرد که علاوه بر تامین نیاز‌های غذایی به ویژه برای افرادی که سرماخوردگی دارند، هضم آسانی هم دارد که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی مناسب برای کودکان محسوب گردد. این آش منبعی غنی از ویتامین B۱ بوده و سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

برای پخت آش برنج اولین گام پختن عدس و برنج است. توصیه می‌شود برنج را از قبل، خیس کنید. برای این میزان عدس و برنج ۴ پیمانه آب کافی است. پس از اینکه از پخت کامل آن‌ها اطمینان حاصل کردید سبزی آش را به آن اضافه می‌کنیم.

در مرحله بعدی پیاز را خلالی کرده با زردچوبه تفت می‌دهیم. مرحله سوم آماده کردن گوشت چرخ کرده با یک عدد پیاز است. گوشت چرخ کرده را با  پیاز سرخ کرده تفت داده و به آش اضافه می‌کنیم.

بعد از این مرحله یک ساعت زمان نیاز دارید تا آش به طور کامل پخته و جا بیفتد. برای تزئین آن می‌توانید از نعناع و سیر داغ استفاده کنید. این کار علاوه بر زیبایی طعم خوبی به آش شما می‌دهد.

همانطور که اشاره شد روش‌های پخت این آش متفاوت است و در برخی نقاط به جای استفاده از گوشت، آب قلم را به آن اضافه می‌کنند و یا از گشنیز و اسفناج به عنوان سبزی داخل این آش استفاده می‌شود.


منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز