خبرگزاری کار ایران

عامل آشفتگی بازار خودرو چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۴۸

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه مسئولان مقصر اصلی بالا رفتن قیمت خودرو هستند، افزود: با تله‌ای که دولت برای واردکنندگان خودرو گذاشت هم اعتبارش را خدشه‌دار کرد و هم اموال و دارایی‌هایش را مورد هجمه قرار داد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی، با تاکید بر اینکه مسئولان مقصر اصلی بالا رفتن قیمت خودرو هستند، افزود: با تله‌ای که دولت برای واردکنندگان خودرو گذاشت، هم اعتبارش را خدشه‌دار کرد و هم اموال و دارا‌یی‌هایش را مورد هجمه قرار داد.

مهدی دادفر گفت: اینکه دولت با توجه به اختیاراتی که دارد، هر کاری می‌کند و وقتی نمی‌تواند مدیریت کند گردن دیگران می‌اندازد، شرم‌آور است.

وی افزود: مقصر اصلی آشفتگی بازار خودرو دولت است. هر جا که دولت حضور دارد آنجا بی‌نظمی مطلق موج می‌زند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: گله‌مان از دولت این است که این واردکنندگان خودرو بودند که مردم را به خرید خودروهای خارجی، اتوماتیک، سیستم Abs، Cbs، ایربگ و غیره عادت دادند تا آنها با این خودروها تصادف نکنند و کشته نشوند که اگر این‌گونه نبود مردم همچنان سوار پیکان، پژو ۴۰۵ می‌شدند.

دادفر عنوان‌کرد: درمان درد بازار خودرو، استفاده از مهندسان شجاع، جوان، انقلابی و جهادی متخصص است. کسی که تدبیر و شجاعت کافی برای مقابله با بحران‌ها را ندارد، نباید مسئولیت‌های بزرگ را عهده‌دار شود.

 وی افزود: قیمت خودرو با جهشی که سال‌های اخیر داشته است تعجب همه را برانگیخته، زیرا با قیمت کنونی خودرویی همچون ۲۰۶  که حدود ۱۵۰ میلیون تومان و یا پراید که نزدیک به ۹۰ میلیون تومان است، دیگر مردم توانایی خرید خودرو را ندارند.

دادفر اضافه‌کرد: در ۵ سال گذشته که واردات خودرو نیز آزاد بود، می‌توانستیم خودروی تویوتا کرولا صفر با ۱۱۰ میلیون تومان خریداری کنیم و سایر خودروهای خارجی البته با آپشن و بیمه بدنه نیز به همین منوال بودند، در حالی‌که الان پراید به این قیمت رسیده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  تاکید‌کرد: قیمت تمام‌شده خودروی‌های داخلی بالاست، زیرا هزینه‌های سرسام‌آور و قیمت مواداولیه گران است که باید این را بپذیریم. نرخ تمام‌شده پراید تولید‌شده برای خودروساز ۸۰_۷۵میلیون تومان است و نمی‌توان با دستور، قیمت‌ها را کاهش داد.

 دادفر افزود: دولت باید قیمت‌ها را رها کند و دست خود را نه تنها از سر خودروسازی، بلکه تمام فرآیندهای اقتصادی، تجاری بردارد که در این صورت بازار خود‌به‌خود قیمت‌ها را تنظیم خواهد کرد.

وی تاکید‌کرد: دولت اگر می‌خواهد به صنعت خودرو کمک کند، ابتدا باید تعرفه‌های واردات مواد اولیه مورد‌نیاز صنعت را صفر کرده تا این صنعت بتواند به راحتی مواد اولیه خود را تهیه کند.

دبیر انجمن ‌واردکنندگان‌ خودرو با اشاره به راهکارهای موجود برای کاهش قیمت خودرو گفت: چنانچه سایت ثبت‌نام خودرو به صورت دائم باز  و در دسترس باشد و هر کسی در هر زمانی که بخواهد بتواند وارد سایت شده و خودرو ثبت نام کند تا بر اساس نوبت‌دهی، خودرو خود را تحویل بگیرد، در این صورت التهاب بازار خودرو به‌شدت کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز