خبرگزاری کار ایران

راهنمای نگهداری از ۹ ماده غذایی

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۵۵۹

نگهداری از انواع مواد غذایی نیاز به دقت و مهارت دارد که ما در زیر نکاتی را برای کسب این مهارت ها به شما آموزش می دهیم.

به گزارش ایلنا، این که چه ماده غذایی را در کابینت نگهداری کنیم و کدام را درون فریزر و در چه ظرفی نگهداری کنیم، نکاتی دارد که درادامه به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم:

۱- اگر می‌خواهید نان را به مدت طولانی نگهداری کنید، می‌توانید آن را در فریزر بگذارید.

۲-شکلات را درمکانی سرد و تاریک نگهداری کنید. نباید آن را در یخچال بگذارید. اختلاف دما منجر به تجمع آب روی سطح شکلات می‌شود.

۳- عسل ماندگاری خاصی ندارد. مهم‌ترین کار این است که به درستی آن را ذخیره کنید. شما باید عسل را در مکانی سرد و تاریک نگه دارید، اما نه در یخچال. در یخچال ممکن است شکرک بزند و برخی خواص آن از بین برود.

۴- روغن زیتون باید دردمای اتاق و به دور از نورمستقیم خورشید نگهداری شود. آن را درون یخچال قرار ندهید.

۵- پیاز و سیر را در محلی خشک و سرد قرار دهید. اگر پیاز زیادی دارید، می‌توانید آن‌ها را داخل توری به یکدیگر گره بزنید و آویزان نگه دارید. جالب است بدانید پیاز و سیر در یخچال سریع‌تر خراب می‌شود.

۶- خیار ممکن است در یخچال تازه بماند، اما فقط برای چند روز. دمای پایین باعث می‌شود خیار‌ها خیلی سریع پوسیده شود. برای تازگی هرچه بیشتر سبزیجات، باید آن‌ها را خارج از یخچال نگه دارید. خیار را همیشه قبل از مصرف بشویید، زیرا سریع پیر می‌شود.

اگر می‌خواهید سبزیجات را به مدت طولانی نگهداری کنید، آن‌ها را خشک کنید و در دستمال بپیچید و درون یخچال قرار دهید.

۷- بادمجان قادر به تحمل درجه حرارت پایین نیست. در یخچال، این سبزیجات نرم می‌شود و همه ویژگی‌های خوب خود را خیلی سریع از دست می‌دهد. آن‌ها بهتر است در دمای خنک اتاق و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

۸- رطوبت و درجه حرارت زیاد ممکن است باعث بروز اشکالاتی در ظاهر آرد شود و برای مصرف نامناسب خواهد شد. بهترین گزینه قرار دادن آرد در یک کوزه در بسته است که در یخچال یا کمد نگهداری می‌شود.

۹- بهتر است از آجیل در برابر نور خورشید، رطوبت و دمای زیاد محافظت شود. آن‌ها را باید در یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب، آن‌ها را می‌توانید تا ۹ ماه نگه دارید.

منبع: خراسان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز