خبرگزاری کار ایران

خواص گوجه سبز، این خوشمزه پر‌طرفدار

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۶۸

گوجه سبز با نمک، طعمی که در خاطر می‌ماند. فصل گوجه سبز فرا رسید، حال ببینیم با این همه طرفدار خواص گوجه سبز چیست و چه ویتامین‌هایی دارد؟

به گزارش ایلنا، گوجه سبز با نمک، طعمی که در خاطر می‌ماند. فصل گوجه سبز فرا رسید، حال ببینیم با این همه طرفدار خواص گوجه سبز چیست و چه ویتامین‌هایی دارد؟ آیا تا به حال شده کسی از مضرات گوجه سبز برای شما بگوید.

گوجه سبز یکی از نوبرانه‌های بهار است و خواص گوجه سبز این میوه سبز رنگ و خوشمزه بی شمار است. از جمله، تعادل سطح چربی خون، اسید معده، تنظیم دستگاه گوارش، دارای آنتی اکسیدان، اثردهی بر کم خونی، بهبود بیماری روماتیسم، بهبود عملکرد کلیه، کاهش افسردگی، جلوگیری از چربی خون بالا و تنظیم گردش خون. خواص ضد میکروبی گوجه سبز بر ارزش‌های غذایی این میوه افزوده است.

خواص گوجه سبز، این خوشمزه پر‌طرفدار

فواید گوجه سبز

طعم گوجه سبز ترش است و در مصرف آن باید کمی احتیاط کرد. این میوه، برای اولین بار در کشور فرانسه کاشت شد و ارزش غذایی بالایی برای مردم آن منطقه داشت، سپس به تدریج در سراسرجهان کشت شد.

گوجه سبز، یک گونه آلوی وحشی با میوه‌های سبز و بومی آسیای صغیر است. گوجه سبز حاوی مقدار زیادی پروتئین، چربی (روغن)، انواع کربوهیدرات‌ها و نمک‌های معدنی، اسید‌های ارگانیک سبز شامل اسید سیتریک، اسید مالیک، تانیک اسید، اسید بنزوئیک، اسید تارتاریک و ... است و این مواد خواص گوجه سبز را برای رفع تشنگی، تحریک اشتها و از بین بردن خستگی دو چندان می‌کند.

خواص گوجه سبز، این خوشمزه پر‌طرفدار

میزان مصرف گوجه سبز بستگی به شرایط سیستم گوارشی افراد دارد و در هر حال مصرف بالای آن می‌تواند سبب دل درد و یا نفخ شدید شود. به همین دلیل توصیه می‌شود گوجه سبز را همراه با آب مصرف کنید.

ارزش غذایی گوجه سبز

به طور کلی ارزش غذایی سبب خواص گوجه سبز شده است و در ۱۰۰ گرم از آن حدودا چهل کیلو کالری انرژی موجود است و با مصرف هر ۱۰۰ گرم گوجه سبز، حدودا ۵ درصد ویتامین آ، ۵ درصد کلسیم، ۲.۱ درصد ویتامین ب، ۵ درصد آهن، ۱.۹ درصد ویتامین ب ۲ (ریبوفلاوین)، ۲.۸ درصد نیاسین، ۱۳ درصد ویتامین ث، ۲ درصد فسفر و ۳.۶ درصد پتاسیم برای هر فرد تامین می‌شود.

تفاوت گوجه سبز و آلوچه

اصطلاح گوجه سبز در میان افراد رایج شده و در حقیقت اسم صحیح آن آلو سبز است. گوجه سبز و آلو سبز از نظر ظاهری هم کاملا با هم فرق می‌کنند. گوجه سبز، همان گوجه کال و نارس است که دارای دانه‌های ریز زیاداست و آلو سبز به صورت تک دانه و آلوی نارس و خام است.

فواید درمانی گوجه سبز

گوجه سبز دارای خواص و فواید درمانی بی شماری است که برای سلامتی افراد در هر گونه اختلال و بیماری مفید است. مصرف گوجه سبز سبب تنظیم اسید معده می‌شود و برای پیشگیری از بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، اثرات پیشگیری کننده‌ای دارد و باعث کاهش و تنظیم چربی خون و مبارزه با انواع عفونت‌ها می‌شود.

خواص گوجه سبز، این خوشمزه پر‌طرفدار

همچنین یکی از خواص گوجه سبز بازسازی سلولی و تاخیر در روند پیری است. گوجه سبز حاوی فیبر مناسبی است که سبب تنظیم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حرکت روده می‌شود. ویتامین C موجود در گوجه سبز همان آنتی اکسیدان موثر در برابر بیماری‌ها است.

لازم است بدانید شستن این میوه در این روزهای کرونایی امری بسیار مهم است و باید دقت بالایی در شستن آن‌ها به خرج دهید تا از بروز هرگونه بیماری جلوگیری کنید.


منبع:برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز