خبرگزاری کار ایران

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی:

رویکرد تعاملی متولیان صنعت و تشکل‌ها، راهکار بنیادین حل چالش‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۷۹۳

پیرو برگزاری جلسه کمیته فنی بازنگری دستورالعمل محصولات فولادی در مورخ ۱۶ اردیبهشت سال جاری؛ که با حضور معاونین و مدیران ارشد وزارت صمت، نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با زنجیره صنعت فولاد، مسئولان بورس کالا، سازمان ایمیدرو و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در وزارت صمت برگزار گردید؛ گفت‌وگویی اختصاصی با امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل در این خصوص انجام شده که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایلنا به نقل از  فلزات آنلاین، دبیر سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی در این خصوص اظهار داشت: جلسه کمیته فنی، پیرو مصوبات کارگروه تنظیم بازار و تصمیمات کمیته تخصصی فولاد و در راستای بازنگری دستورالعمل محصولات فولادی، ابلاغی در زمان وزارت پیشین صمت؛ برگزار گردید و یکی از محسنات آن، حضور تمامی ذی نفعان زنجیره فولاد در این نشست بود بگونه ای که در فضایی صمیمی و بدور از تنش، مشکلات و چالشها مورد بررسی قرار گرفت.

کاوه بررسی موفقیت دستورالعمل های پیشین، بررسی نیاز به تنظیم دستورالعمل های جدید، لزوم برگزاری جلسات مستمر در راستای نزدیکی دیدگاه های کلیه ذی نفعان زنجیره صنعت فولاد جهت ارائه پیشنهادات و اتخاذ راهکارهای نهایی با رعایت استراتژی برد- برد به منظور عدم نیاز در برهه فعلی به ابلاغ بخش نامه های دولتی را از جمله مواردی برشمرد که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر این تشکل صنعتی گفت: حمایت قاطع معاون امور معدنی وزارت صمت از رویکرد بهره گیری از خرد جمعی جهت تدوین راهکارهای پیشنهادی کلیه ذی نفعان زنجیره فولاد و تضمین اجرای رویکردهای نهایی در چارچوب قانونی را  یکی از مهمترین نتایج این جلسه برشمرد و اظهار داشت، در این جلسه مقرر گردید فعالیتهای کارشناسی توسط تشکل های مربوطه انجام و خروجی های مرتبط در جلسات آتی مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد و با توجه به پیشنهاد سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی مبنی بر تعدد دستورالعمل ها و‌ به تبع آن ایستایی فرآیندهای حیاتی مختلف زنجیره؛ مقرر شد دستورالعمل جدیدی تا اطلاع ثانوی صادر نگردد.

کاوه اظهار کرد: درنهایت مقرر گردید انجمن ها و تشکل‌های مرتبط در زنجیره، جلسات مشترکی را برگزار نموده و به تدوین و شناسایی راهکارهای نهایی پرداخته و درصورت نیاز به ابلاغ دستورالعمل جدید؛ این موضوع را از معاونت امور معدنی خواستار شوند. در واقع زین پس شاهد ابلاغ هیچ بخش نامه خلق الساعه و بدون پیشنهاد و مشورت با تشکل‌های مربوطه، نخواهیم بود.

وی در انتها گفت: رویکرد تعامل متولیان صنعت و تشکلها، بی‌شک تنها راهکار اساسی در حل مشکلات و چالشهای هر صنعتی، خصوصا زنجیره صنعت فولاد بوده و تاکید نمود این تفکر سبب توزیع منافع صنعت فولاد در کل زنجیره شده و رشد و اعتلای مستمر کلیه بنگاه های بالادست و پایین دست صنعت فولاد را به همراه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز