خبرگزاری کار ایران

بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۷۴۲

نایب رییس هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان بورسی می‌شوند.

به گزارش ایرنا؛ «شهسوار خجسته» یادآور شد: ماموریت اصلی صندوق، ارتقای توان مالی و معیشتی فرهنگیان عضو از طریق سرمایه‌گذاری‌های ارزش آفرین است و این بدان معناست که هیات مدیره موظف است همواره منابع و دارایی های در اختیار را مورد پایش قرار داده و در صدد ارتقاء بازدهی دارایی‌ها و ایجاد درآمدهای پایدار و افزایش سودآوری سرمایه‌گذاری های صندوق باشد. این امر ایجاب می‌کند تا آنجا که ممکن  است، دارایی‌های غیر مولد را به مولد تبدیل و موجبات امکان بهره‌گیری بیشتر از اموال و دارایی‌های در اختیار را فراهم کند و از رهگذر آن به توسعه سرمایه‌گذاری‌های ارزش آفرین و در نهایت افزایش ثروت و دارایی‌های صندوق که متعلق به فرهنگیان عضو است، بیفزاید. بورسی شدن شرکت‌های صندوق می‌تواند یکی از مهم‌ترین راههای تحقق این اهداف باشد.

وی تصریح کرد: بورسی شدن شرکت‌ها ، نه تنها موجب شفافیت اطلاعات و ایجاد بازاری منصفانه برای داد و ستد می‌شود، بلکه زمینه را برای نظارت دقیق تر بر عملکرد شرکت‌ها فراهم می‌کند و مزایایی از قبیل مواردی که اشاره می‌کنم در بر خواهد داشت.

شهسوار خاطرنشان کرد: قابلیت نقدشوندگی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بها دار، مفهوم بسیار مهمی است که برای صندوق از اهمیت بسزایی برخوردار است، قابلیت نقدشوندگی سهام در بورس با سهام سایر شرکت‌ها قابل مقایسه نیست ضمن آنکه، دغدغه تعیین قیمت عادله روز را ندارد. از این سهام می توان به عنوان پشتوانه‌ای برای تامین مالی از سیستم بانکی استفاده کرد. هم اینک بخش عمده‌ای از منابع مالی مورد نیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری در دست اجرای شرکت پتروفرهنگ با همین شیوه تامین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز