خبرگزاری کار ایران

برای تهیه غذای عاری از ویروس کرونا چه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۶۳۸

برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، هنگام پخت غذا یا تهیه غذا از رستوران باید حتما نکات بهداشتی را رعایت کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشمند ارشد سازمان بهداشت غذای اروپا درباره انتقال ویروس کرونا از طریق غذا، اظهار کرد: تجربه‌های شیوع بیماری‌های قبل از ویروس‌هایی شبیه با کرونا، مانند سندروم سارس و مرس، نشان می‌دهد که انتقال هیچکدام از آن‌ها از طریق مصرف مواد غذایی انجام نشده است. در حال حاضر نیز، هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کرونا ویروس از طریق مواد غذایی وجود ندارد.

 در رابطه با ایمنی مواد غذایی، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه‌های احتیاطی از جمله توصیه‌های پیروی از اقدامات بهداشتی خوب در حین کار و تهیه مواد غذایی مانند شستن دست‌ها، پختن گوشت به طور کامل و جلوگیری از آلودگی متقابل بین غذا‌های پخته و پخته نشده را صادر کرده است.

این امکان وجود دارد که کارکنان مرتبط با مواد غذایی ویروس را با سرفه کردن و یا عطسه کردن به مواد غذایی انتقال دهند، یا از طریق تماس دست آلوده این ویروس را به مواد غذایی منتقل کنند. بنابراین باید موارد بهداشتی به خصوص بهداشت دست‌ها را به دقت رعایت کنند.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که توصیه‌های استاندارد این سازمان برای کاهش در معرض قرار دادن و انتقال یک سری بیماری‌ها به کار گرفته شوند.. این موارد عبارتند از:

- رعایت کامل بهداشت دست‌ها
- رعایت اصول بهداشتی درهنگام سرفه یا عطسه کردن
- رعایت اصولی ایمنی مواد غذایی
- پرهیز از تماس نزدیک با هر کسی که علائم بیماری تنفسی مانند سرفه و عطسه را داشته باشد.

برای تهیه غذای عاری از ویروس کرونا چه کنیم؟

 در صورت مراجعه به رستوران و تهیه غذا از بیرون از منزل، یا هنگام تهیه غذا‌ها در منزل باید نکاتی را رعایت کنید.حتما از غذا‌های کاملا پخته  استفاده کنید،

از مصرف غذا‌های سریع یا فست‌فود‌ها خودداری کنید، از غذا خوردن در مکان‌های پرتجمع و شلوغ پرهیز کنید.

از مصرف غذا‌هایی با نام خانگی پرهیز کنید، در صورت نیاز به استفاده از رستوران می‌توانید با سوال و جواب و راهنمایی رستوران‌های مناسب را بشناسید.

در صورت استفاده از رستوران دقت کنید که رستوران‌دار‌ها دارای مجوز فعال باشند و از سلامت کارکنان رستوران مطمئن شوید که حداقل علائم سرماخوردگی یا آنفلوانزا نداشته باشند.

ساعت‌هایی به رستوران بروید که با شلوغی زیاد روبرو نشوید، بعد از ورود به رستوران حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. بعد از سفارش غذا و پیش از نشستن روی صندلی دوباره دست‌های خود را بشویید.

غذا‌هایی را که نیازمند تهیه مستقیم با دست و بدون نیاز پخت با حرارت اجاق گاز هستند سفارش ندهید. مواد غذایی خام بدون بسته‌بندی صنعتی مانند سالاد را درخواست نکنید.

غذا‌هایی مانند سوپ و آش که داغ به سر میز آورده می‌شوند و امکان تماس دست با آن نیست سفارش دهید؛ سعی شود حتما از نان‌های بسته‌بندی شده یک نفره استفاده کنید.

برای پرداخت هزینه از کارت استفاده و بلافاصله پس از پرداخت دست و کارت خود را ضدعفونی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز