خبرگزاری کار ایران

از خواص سبزی تره چه می‌دانید؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۷۱

به‌‌طور کلى "تره" دو نوع است، یکى نوع کوتاه و نازک در تابستان می‌روید و نوع دیگرى تره‌‌ فرنگى است که در زمستان می‌روید.

 "تره" به سبب ساختار گوگردی که دارد, دارای خواص ضد میکروبی است, حاوی ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و عناصر معدنی است و به‌‌طور کلى "تره" دو نوع است، یکى نوع کوتاه و نازک در تابستان می‌روید و نوع دیگرى تره‌‌ فرنگى است که در زمستان می‌روید.

خوردن "تره" همراه غذا به کاهش چربی خون و رفع یبوست کمک زیادی می‌کند, اثرات ضد میکروبی دارد و برای درمان هموروئید عالی است, خوردن "تره" موحب رفع یبوست است و در کاهش خطر بروز سرطان پروستات و روده نیز موثر است."تره" ساطوری شده ضماد بی‌نظیری در تسکین درد و سوزش بواسیر است.

تره فرنگی سرشار از منیزیم بوده و در بیماری‌های پروستات توصیه شده است, هضم را قوی کرده، ضد یبوست و درمان بواسیر کننده بواسیر یا هوروئید است همچنین در کنترل نقرس می‌تواند موثر باشد.

"تره" ضد‌عفونى‌کننده روده‌‌ها و ادرارآور است و براى معالجه روماتیسم و بیمارى‌‌هاى کبدى مفید است؛ اگر "تره"با غذا خورده شود به هضم غذا کمک می‌کند و مانع ترش شدن غذا در معده می‌شود البته باید توجه داشت در مصرف تره نباید زیاده‌روی کرد چرا که موجب بروز سردرد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز