خبرگزاری کار ایران

پیش لرزه‌های اجلاس اوپک پلاس/ اتهام‌زنی متقابل روسیه و عربستان به یکدیگر

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۳۴۶

در آستانه تشکیل اجلاس اضطراری اوپک پلاس، مجادلاتی میان عربستان و روسیه ایجاد شده است که می‌تواند دستیابی به توافق را با چالش روبرو سازد.

وزیر خارجه عربستان در آستانه تشکیل اجلاس اضطراری اوپک پلاس، اظهارات دیروز «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را در مورد خروج ریاض از توافق «اوپک پلاس» و کاهش قیمت جهانی نفت با هدف ضربه زدن به تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا، تکذیب کرد.

«فیصل بن فرحان» با رد اظهارات پوتین تاکید کرد: موضع عربستان سعودی در مورد تولید نفت شیل روشن است و از نظر این کشور نفت شیل، بخشی مهم از منابع انرژی محسوب می‌شود.

فرحان متقابلا روسیه را به ترک توافقات اوپک پلاس متهم کرد و روسیه را عامل ایجاد بی‌ثباتی در بازار نفت معرفی کرد.

پوتین روز جمعه و پس از دعوت اوپک از این کشور برای حضور در اجلاس اضطراری اوپک پلاس برای تصمیم‌گیری در مورد کاهش تولید نفت طی یک نشست ویدئویی، یکی از دلایل سقوط بهای نفت را خروج عربستان از توافق اوپک پلاس خوانده و اعلام کرد: عربستان برای خارج کردن تولیدکنندگان نفت شیل از بازار نفت برنامه‌ریزی کرده است.

با توجه به هدف تشکیل اجلاس اضطراری اوپک پلاس برای دستیابی عربستان سعودی و روسیه به توافق کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت، مجادلات ایجاد شده میان دو کشور می‌تواند دستیابی به توافق را با چالش روبرو سازد.

منبع: نور نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز