خبرگزاری کار ایران

اصول نگهداری و نظافت تخت خواب

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۲۰۴

برای این که تخت شما طول عمر بیش تری داشته باشد باید نظافت تخت خواب را به صورت اصولی انجام دهید. علاوه بر این برای تمیز بودن و خوش بو شدن تخت، باید تمام اصول نظافتی را رعایت کرد. با با همراه باشید تا با تمام اصول مناسب نگهداری و نظافت تخت خواب آشنا شوید.

به گزارش ایلنا، با مراقبت از تخت خواب موجب افزایش طول عمر آن می شوید و به مدت چند سال خوابل راحتی روی آن خواهید داشت. برای داشتن خواب راحت، مهم ترین مسئله انتخاب یک تخت خواب مناسب می باشد. در ادامه مطلب قصد داریم راهکار هایی را به شما پیشنهاد دهیم تا با انجام آن ها طول عمر تخت خواب شما بیش تر شود.

راهکار های مناسب برای مراقبت پایه ای از تخت خواب

-بهتر است تشکی برای تخت خوابتان انتخاب کنید که قابل شست و شو باشد تا شست و شو و پاک کردن هر نوع آلودگی و لکه از آن کار دشواری نباشد.

-بهتر است هر سه ماه یک بار از طرف دیگر تشک استفاده کنید زیرا این کار موجب می شود که تشک شما عمر طولانی داشته باشد. برای توضیح این مطلب می توان گفت که بدن در طول زمان موجب ایجاد فرم جدید در تشک شده و به این ترتیب شکل اصلی تشک دچار تغییراتی می شود. ولی در صورت برگرداندن تشک در هر سه ماه یک بار، باعث جلوگیری از این وضعیت شده و به این ترتیب طول عمر تشک افزایش می یابد.

-به این نکته توجه داشته باشید که زمان برگرداندن تشک، باید از خم شدن آن جلوگیری کنید.

-هر چند مدت یک بار تمام لوازم و پتو ها را از روی تشک بردارید تا کمی هوا بخورد و از رشد باکتری ها در آن جلوگیری شود.

اصول نگهداری و نظافت تخت خواب

 

-هیچگاه تشک را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید، بلکه تشک را در جایی بگذارید که هوای تازه و مطبوعی داشته باشد.

-هر چند مدت یک بار قسمت های مختلف تشک و تخت خواب را جارو برقی کنید و برای این منظور بهتر است از مکش مخصوص گرد و خاک استفاده کنید.

-در صورتی که ماده ای روی تشک لکه ای را به وجود آورد، سریعا آن را از روی تشک پاک کنید.

-هیچگاه از ماده شوینده برای تمیز کردن فابریک تشک استفاده نکنید زیرا در ایسن صورت مواد شوینده در این فابریک ها جذب می شود.

-برای تمیز کردن تشک از مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی استفاده نکنید.

-هیچگاه برای تمیز کردن تشک از فرچه سفت استفاده نکنید.

-برای از بین بردن بوی نامطبوع تخت خواب از جوش شیرین استفاده کنید. بعضی مواقع ممکن است این احساس را داشته باشید که تخت خواب شما بوی بدی دارد. در این صورت بهتر است از جوش شیرین استفاده کنید زیرا جوش شیرین توانایی جذب انواع بو ها به خود را دارد. در این صورت تخت شما هی گونه آسیبی نمی بیند. برای استفاده از این راهکار، به صورت پراکنده مقداری جوش شیرین روی تخت بپاشید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی تخت شما باقی بماند.

-زمانی که می خواهید تشک را حمل کنید، از لبه های آن برای انجام این کار استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که از یک نفر برای بلند کردن تشک استتفاده نکنید.

اصول نگهداری و نظافت تخت خواب

-هنگامی که بیمارید و علائمی هم چون استفراغ یا خون ریزی در شما وجود دارد بهتر است روی تخت استراحت نکنید.

-هیچگاه روی تخت غذا نخورید. انجام این مراقبت های جزئی موجب افزایش طول عمر رخت خواب شما می شود.

-بهتر است بعضی مواقع روی تخت خوابتان مقداری روغن لاوندر اسپری کنید. برای انجام این کار می توانید داخل آب کمی از این روغن بریزید و ترکیب نمایید و روی تخت خواب اسپریکنید. انجام این کار علاوه بر ایجاد احساس آرامش در شما، موجب خوش بو شدن، سبب تنفس بافت تشک نیز می شود.

خوش بو کردن تشک با استفاده از این موارد

*آویشن

*اوکالیپتوس

*نعناع

*میخک

*روغن درخت چای

*لیمو

*دارچین

علاوه بر این می توانید این روغن ها را با یک دیگر ترکیب کرده و روی تشک اسپری کنید. در صورت نداشتن قوطی اسپری می توان از یک فرچه نرم استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید که نباید از این موارد بیش از حد استفاده کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز