خبرگزاری کار ایران

لاهوتی:

حداقل مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۰۶۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با ابراز نگرانی از رقم پایین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: شورای عالی کار حداقل حقوق بازنشگان تأمین اجتماعی را ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان تعیین کند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بر اساس قانون، بازنشستگان تأمین اجتماعی باید حقوق خود را از بخش خصوصی و تأمین اجتماعی دریافت کنند، گفت: به همین دلیل مجلس و سازمان برنامه و بودجه نمی‌توانند به مانند بازنشستگان لشکری و کشوری برای این عزیزان حقوق بازنشستگی در قانون بودجه پیش بینی کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون شورای عالی کار را برای تعیین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده است که این شورا به ریاست وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نمایندگان قشر کارگری و نمایندگان کارفرمایان برای تعیین دستمزد کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هر ساله در پایان سال تشکیل جلسه می‌دهد.

لاهوتی اضافه کرد: جلسه شورای عالی کار در پایان سال برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 99 به دلیل اختلافات بین نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان نتیجه‌ای نداشت و در حال حاضر وزارت کار باید هرچه سریع‌تر زمان نشست تعیین حقوق و دستمزد برای این عزیزان را تعیین کند.

وی تأکید کرد: بنابراین مجلس و قانون بودجه نه تنها منعی برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ندارد بلکه به دنبال افزایش جدی حقوق آن‌ها است.

لاهوتی با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدافع حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید وارد عمل شود، افزود: شورای عالی کار نیز باید هرچه سریع‌تر با تشکیل جلسه حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تعیین کند.

وی با غیر قابل قبول خواندن رقم یک میلیون و 600 هزار تومان برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: کف رقم در نظر گرفته شده برای بازنشستگان لشکری و کشوری رقم 2 میلیون 800 هزار تومان تعیین شده که شورای عالی کار نیز می‌تواند با تبعیت از همین فرمول چنین رقمی را برای حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به هیچ عنوان نباید کمتر از بازنشستگان لشکری و کشوری باشد، گفت: معتقدم شورای عالی کار باید علاوه بر در نظر گرفتن افزایش 15 درصدی حقوق در سال جدید، حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را رقم ذکر شده در نظر گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز