خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه مارشمالوی، شیرینی محبوب بچه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۲۷۸

مارشمالو یک شیرینی خوش طعم است که به دلیل لطیف بودن آن نزد بچه‌ها بسیار محبوب استحالا که .

به گزارش ایلنا، حالا که بازار پخت انواع شیرینی های خانگی در بین بانوان بسیار داغ شده، تصمیم گرفتیم تا نحوه پخت یک شیرینی محبوب و پرطرفدار را به شما آموزش دهیم. در این مطلب طرز تهیه مارشمالوی خانگی را به شما یاد می دهیم.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو

۳ قاشق غذاخوری ژلاتین

یک فنجان آب سرد

۲ فنجان شکر دانه ریز

۱/۲ پیمانه یا ۱۲۰ گرم شربت غلیظ شده یا عسل

۱/۴ قاشق چایخوری نمک

۲ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ

یک قاشق چایخوری وانیل

۱/۳ فنجان عصاره وانیل

۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارشمالو

ابتدا ژلاتین را با نیمی از یک فنجان آب به خوبی ترکیب کنید و ۵ دقیقه به آن استراحت دهید تا همه آب جذب آن شود. داخل یک ظرف مناسب را کاغذ شیرینی پزی گذاشته و رویش کمی پودر قند بپاشید یا روغن بزنید.

حالا شربت غلیظ یا عسل را با نمک، بقیه آب و شکر داخل یک دیگ بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا دمایش به ۲۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۲۱ درجه سانتی گراد برسد. به مدت ۷ دقیقه آن را روی حرارت بگذارید. وقتی دما به ۲۵۰ درجه رسید ژلاتین را به مواد داخل دیگ اضافه کنید.

۳۰ ثانیه فرصت بدهید تا با مواد ترکیب شود و سپس آن را از روی حرارت بردارید. حالا سفیده تخم مرغ را با همزن خوب هم بزنید تا پف کند و هنگامی که مخلوط داخل دیگ کمی خنک شد آن را به سفیده‌ها اضافه کنید. در همین حال باید با همزدن این مخلوط را خوب ترکیب کنید.

به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه هم زدن را ادامه دهید. مهم است که مارشمالو حجمش زیاد و سفید شود. عصاره وانیل را اضافه کنید و دوباره به مدت ۷ دقیقه به هم زدن ادامه دهید. زمان متوقف کردن هم زدن وقتی است که دمای ظرف هم زن کمی بیشتر از دمای اتاق شده باشد.

خمیر مارشمالو را داخل ظرفی که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و روی آن را صاف کنید و آرد ذرت و پودر قند روی آن بپاشید. وقتی حرارت خمیر از دست رفت، با قالب دلخواه به آن شکل دهید یا با چاقو برش دهید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز