خبرگزاری کار ایران

تکنیک های خانگی برای چربی زدایی کابینت های آشپزخانه

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۹۳۳

پاک کردن چربی قسمت های مختلف آشپزخانه از جمله کابینت ها یکی از دغدغه های همیشگی بانوان است از همین رو در زیر چند راهکار ساده خانگی برای چربی زدایی قسمت های مختلف آشپزخانه به شما آموزش می دهیم.

به گزارش ایلنا، چیزی که قطعی است این است که برای از پاک کردن همه ی لکه های چربی در  آشپزخانه ، باید بازوهای قوی داشته باشید! با این حال سعی کنید برای تمیزکاری و پاک کردن لکه های چربی کابینت های خود به سراغ مواد شیمیایی نروید و تا جای ممکن با موادی که در دسترستان هستند، این کار را انجام دهید. در اینجا تصمیم داریم راهکار های مناسب برای تمیز کردن لکه های روغنی ایجاد شده بر روی وسایل آشپزخانه بپردازیم و بهترین محلول خانگی را برای تمیز کردن لکه های کابینت ها معرفی کنیم.در ادامه ابتدا از روش های ساده تر و سبک تر استفاده میکنیم,اما اگر لکه ها هنوز پابرجا ماندند از مواد سخت تر و قوی تر کمک میگیریم.

روش ۱

دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب گرم ترکیب کنید و با یک دستمال تمیز روی کابینت ها بمالید. با یک اسفنج روی آنها بکشید تا کاملا تمیز شود سپس با یک حوله آن را خشک کنید.

روش ۲

مقداری جوش شیرین روی یک پارچه خشک تمیز بپاشید و دستمال را روی لکه های چرب کابینت بکشید. با یک اسفنج آن را پاک کرده و در آخر با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

تکنیک های خانگی برای چربی زدایی کابینت های آشپزخانه

روش ۳

یک پیمانه سرکه سفید را با دو پیمانه آب و دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ترکیب کنید. همانند روش های قبل این ترکیب را روی لکه های کابینت بمالید و با یک حوله آن را خشک کنید.

در انتهای هر یک از این روش ها، اگر لکه ای روی درب کابینت باقی نماند و کاملا تمیز شده بود، برای براق شدن آن از روغن زیتون یا هر روغن طبیعی دیگر استفاده کنید. مقداری از روغن را روی دستمال بریزید و پارچه را روی درب کابینت بکشید تا کاملا مانند روز اولش براق و تمیز شود.

تکنیک های خانگی برای چربی زدایی کابینت های آشپزخانه

اگر هیچ یک از این روش های خانگی گفته شده لکه چربی را از روی کابینت شما پاک نکرد، باید از مواد شوینده شیمیایی قوی تر کمک بگیرید. اما همیشه این را به یاد داشته باشید کابینت ها خیلی زود چرب می شوند و اگر با یکی از همین روش های گفته شده با فواصل کوتاه، کابینت ها را تمیز کنید این لکه ها به قدری باقی نمی ماند که پاک شدن آنها دشوار باشد.

سایر موارد کاربردی برای از بین بردن آلودگی های آشپزخانه

موم شمع

با استفاده از موم شمع قادر به پاک کردن بسیاری از آلودگی های ایجاد شده بر روی کاشی و سرامیک های آشپزخانه خود خواهید بود

الکل

با استفاده از الکل و مالیدن آن برروی درهای کابینت ها، می توانید لکه های چربی را پاک کنید. البته اول الکل را روی گوشه کوچکی از در کابینت بمالید تا مطمئن شوید که الکل باعث پاک شدن و از بین رفتن رنگ درهای کابینتتان نشود.

سرکه سفید

مخلوطی با ترکیب یک پیمانه سرکه سفید،۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و۲ پیمانه آب ولرم اضافه کنید. سپس آن را با اسفنجی تمیز روی درهای کابینت مالیده و با یک حوله تمیز خشک کنید.

یک گام فراتر بروید

اگر راهکارهای قبلی مفید نبود و قصد دارید مخلوط قوی تری تولید کنید، یک پیمانه پودر بوراکس (یا بوره) به مخلوط یک پیمانه سرکه سفید، ۲ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و۲ پیمانه آب ولرم اضافه کنید و همان پروسه قبل را تکرار کنید.

تکنیک های خانگی برای چربی زدایی کابینت های آشپزخانه

آمونیاک

مخلوطی را با میزان نصف آب و نصف آمونیاک درست کنید و برای تمیز کردن درهای کابینت استفاده کنید. فقط مطمئن باشید که پنجره های آشپزخانه باز هستند و سیستم تهویه به خوبی کار می کند. درنهایت و بعد از پاک کردن لکه چربی از درهای کابینت، می توانید با اندکی روغن پرتقال، روغن لیمو و یا حتی روغن معدی درهای کابینت هایتان را چرب کنید. (البته اگر از جنس چوب هستند)

لیمو و جوش شیرین

ترکیب لیمو و جوش شیرین، ترکیبی عالی برای از بین بردن لکه های چربی تازه ایجاد شده هستند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز