خبرگزاری کار ایران

فوق تخصص عفونی کودکان تاکید کرد:

ضرورت پرهیز از مصرف داروی بروفن به منظور رفع تب در کودکان

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۹۹۶

فوق تخصص عفونی کودکان به ضرورت پرهیز از مصرف داروی بروفن به منظور رفع تب در کودکان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نگین نهان‌مقدم با اشاره به موضوع کرونا ویروس و کودکان اظهار کرد: در حال حاضر با پاندمی کرونا در دنیا مواجه هستیم  و اکثر کشورهای دنیا کم و بیش با آن درگیر هستند و علت وحشت و نگرانی پاندمی میزان شیوع و همه گیری بالای آن است که عاقبت آن قابل پیش بینی نیست.

وی با بیان اینکه با ویروسی نوپدید مواجه هستیم و آشنایی ما با آن صرفا در حد تجربیات و مقالات چینی است، افزود: مرگ و میر در این ویروس در حدود 3 درصد است ولی میزان شیوع آن بسیار بالا است.

نهان‌مقدم با بیان اینکه کرونا ویروس جزو ویروس‌های سرماخوردگی است، تصریح کرد: تمام توصیه‌ها و سفارش‌هایی که به مردم می‌شود، ضروری است که از سوی مردم رعایت شود.

فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم عیددیدنی و دید و بازدیدها را از طریق فضای مجازی انجام دهند تا بتوانیم دوران پیک این بیماری را سپری کنیم، گفت: در حال حاضر ما از مرحله خوشه‌ای عبور کرده و به مرحله گسترس بیماری در کشور رسیده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش بار مراجعات بیمارستانی در پی آگاهی مردم، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم اگر علائم کودک خفیف باشد به بیمارستان مراجعه نکنند و موارد لازم را در خانه رعایت کنند و در صرفا در صورت مشاهده علائم خطر به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

نهان‌مقدم به ضرورت پرهیز از مصرف داروی بروفن به منظور رفع تب در کودکان تاکید کرد و گفت: در صورتیکه کودکی دارای تب باشد، برای رفع تب وی، پیشنهاد ما استفاده از استامینوفن است.

فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در دوران حاملگی مشکلی برای نوزادان وجود ندارد، ولی بعد از تولد اگر مادر مثبت قطعی باشد، باید نوزاد از مادر جدا شده و حدود دو هفته قرنطینه شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز