خبرگزاری کار ایران

نوشیدن کدام دمنوش در درمان بیماری‌های تنفسی موثر است؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۵۲۱

نوشیدن برخی دمنوش‌های خانگی تاثیر زیادی در درمان بیماری‌های تنفسی افراد خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، چای گزنه دارای طبعی گرم و خشک است که طبق مطالعات انجام شده اثر فوق العاده‌ای در کاهش قند خون دارد.

چای گزنه ضد صفرا است و نوشیدن آن باعث پیشگیری یا مهار سنگ کیسه صفرا خواهد شد. از دیگر فواید این گیاه می‌توان به کاهش غلظت خون، پایین آوردن چربی خون اشاره کرد و همچنین باسشتشوی کلیه‌ها باعث بهبود بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

 همچنین از دیگر خواص گزنه می‌توان به برطرف کننده خستگی، ضد ریزش موی سر و بهبود دهنده بیماری‌ها پروستات اشاره کرد. متخصصان توصیه دارند برای پیشگیری از سرطان این گیاه را مصرف شود.

از دیگر خواص چای گزنه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱: متخصصان عقیده دارند چای گزنه باعث بهبود یبوست و مجاری ادرار خواهد شد.

۲: اگر دچار اختلالات تنفسی از قبیل؛ تنگی نفس، آسم و خشم صدا روبه رو هستید با مصرف چای گزنه می‌توانید بهبودی خود را تضمین کنید.

۳: با نوشیدن یک فنجان چای گزنه طبق دستورالعمل‌های آن می‌توانید از قند خون نجات پیدا کنید.

۴: چای گزنه افزایش دهنده گلبول‌های قرمز خون است و جدا از یک ماده خوراکی منبع خوبی برای تامین انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به منظور فعال کردن غدد ترشحی هاضمه در معده، روده، کبد، لوزالمعده و کیسه صفراست.

۵: اگر از اختلالات عضله‌ای مانند: آرتروز، روماتیسم و دیگر اختلالات مفصلی رنج می‌برید از نوشیدن چای گزنه غافل نشوید.

۶: چای گزنه می‌تواند با مشکلات پوستی مقابله کرده و روده‌های شما را تقویت کند. اگر از اسهال رنج می‌برید چای گزنه بهترین گزینه برای درمان این بیماری است.

۷: ریزش موی سر یکی از مهم‌ترین اصولی است که امروزه افراد بسیاری از آن رنج می‌برند، اما می‌توان با روش‌های خانگی مانند نوشیدن چای گزنه ریزش موی سر را به میزان بسیار زیادی کاهش داد.

۸: اگر دچار عفونت‌های خونی هستید حتما از چای گزنه استفاده کنید؛ چرا که خون را تصفیه خواهد کرد.

۹: تاکید می‌شود بانوان شیرده برای افزایش شیر خود حتما از چای گزنه استفاده کنند.

همچنین چای گزنه به صورت مستقیم بر کلیه‌ها تاثیر گذاشته و اگر با دستور یا تحت نظر پزشک مصرف شود حتما باعث افزایش ادرار و از بین بردن اسیداوریک خواهد شد.

این گیاه دارای عوارض جانبی است. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که حتما قبل از مصرف آن با متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مشورت داشته باشید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داده است که نوشیدن چای گزنه برای درمان دیابت نوع دوم موثر است، اما تاکنون هیچ مطالعه علمی برای کاهش وزن از طریق نوشیدن این چای صورت نگرفته است؛ اما با خواص پاک کننده‌ای که دارد ممکن است خواص درمانی زیادی برای کاهش وزن داشته باشد.

گزنه یک گیاه است که معمولا در مناطق معتدل و در امتداد رودخانه‌ها و دریاچه‌ها می‌روید؛ بنابراین به عنوان یک گیاه ضدباکتریایی قوی شناخته شده است و دارای خواص ضد قارچی فراوانی است که مصرف آن توصیه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز