خبرگزاری کار ایران

فوق ثروتمندان جهان کجا رشد می‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۰۶

به رغم اینکه در حال حاضر، آمریکا کشوری است که بیشترین افراد فوق ثروتمند را در جهان دارد، رشد آن در این زمینه طی سال‌های آتی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و باید اشاره کرد هند کشوری است که بیشترین رشد را در تعداد افراد فوق ثروتمند خود تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس گزارش ثروت نایت فرانک در سال 2020، تعداد افراد فوق ثروتمند در سراسر جهان، در حال افزایش است.

گفتنی است جمعیت جهانی UHNWI (افراد با ارزش دارایی 30 میلیون دلار و بیشتر)، در سال گذشته 6.4 درصد رشد کرده و اکنون به 513 هزار و 244 نفر رسیده است. 

جالب توجه است که انتظار می‌رود تا سال 2024، شمار این افراد 27 درصد افزایش یابد.

در حال حاضر، آمریکا 270 هزار و 575 فرد فوق ثروتمند دارد که بیشتر از مجموع این افراد در اروپا و آسیا، و تقریبا نیمی از کل جهان است.

اگر چه این کشور تا کنون در جایگاه نخست دارا بودن بیشترین افراد فوق ثروتمند قرار گرفته، برای آمریکا انتظار نمی‌رود که تا پنج سال آتی، رشد آنچنانی در این زمینه داشته باشد.

برای آمریکا پیش‌بینی می‌شود که از سال 2019 تا 2024، تنها 22 درصد افزایش در افراد فوق ثروتمند خود را تجربه کند، که این کشور را در جایگاه 87 دارا بودن سریع‌ترین رشد در این زمینه قرار داده است.

در همین بازه زمانی، پیش‌بینی می‌شود که جمعیت فوق ثروتمند هند، 73 درصد رشد کند. با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی و کند شدن رشد اقتصادی هند، نایت فرانک انتظار دارد جمعیت فوق ثروتمند این کشور از 5 هزار و 986، به 10 هزار و 354 نفر افزایش پیدا کند.

در مقایسه، با وجود اینکه مصر و ویتنام در حال حاضر کمترین جمعیت فوق ثروتمند را در خود دارند، به ترتیب با 66 و 64 درصد رشد در این زمینه طی پنج سال آتی، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا در چین قطعا تاثیراتی خواهد داشت، نایت فرانک این کشور را در رده چهارم این لیست قرار داده است. پیش‌بینی می‌شود که جمعیت فوق ثروتمند چین طی پنج سال، با 58 درصد رشد، از 61 هزار و 587 نفر به 97 هزار و 82 نفر برسد.

منبع:‌اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز