خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد یک فعال صنفی برای جبران تعطیلی‌ مدارس و دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۷۰۳

یک فعال صنفی معلمان پیشنهاد کرد برای جبران تعطیلی‌ها یک‌ماه به سال تحصیلی افزوده شود.

به گزارش ایلنا، کشور چین با تمام زیر ساخت‌های بهداشتی و توان مالی حدود دو ماه است که درگیر یک ویروس ناشناس شده که 80 هزار نفر و بیش 2500 نفر جانشان را از دست دادند و در همان روزهای نخست برخی شهرها من جمله ووهان را قرنطینه کرد اما از زمانی که این ویروس در قم تایید شد نه تنها قرنطینه نشد بلکه مسولان امر در تعطیلی مدارس و دانشگاه تعلل کردند.

این در حالی است که برخی از دانشجویان با اعتراض خواستار تعطیلی دانشگاه‌ها شدند اما تعطیلی برخی از مراکز آموزشی نیز به صورت موردی تعطیل شدند. محمدرضا نیک‌نژاد از فعالان صنفی آموزشی بر این باور است که برای کنترل این ویروس مدارس تعطیل شود.

محمدرضا نیک‌نژاد در گفتگو با«پیام نو» خاطرنشان کرد: چندی پیش پزشکان دانشگاه تهران برای مقابله به کرونا 13 پیشنهاد به دولت ارائه داد که یکی از این پیشنهاد این بود که تمام مقاطع تحصیلی از مهدکودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان تعطیلات عید با هدف پیشگیری از انتشار ویروس تعطیل شوند.

محمدرضا نیک‌نژاد گفت: با توجه به اینکه این ویروس دوره نهفته دارد و از طرف دیگر از ابعاد گستره آن اطلاعات دقیقی در دست نیست بهتر است مدارس به مدت یک‌هفته تا ده روز تعطیل شود.

این فعال صنفی آموزشی تاکید کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان در مرحله شناسایی و بررسی وضعیت گستردگی این بیماری در سطح کشور است؛ بنابراین تا زمانی که آمار دقیقی از وضعیت افراد مشکوک یا تایید شده در دست نباشد نمی توان گفت که مدارس باید تا پایان عید تعطیل شوند.

وی تصریح کرد: بعد از تحقیقات، اگر وضعیت در حد تهدید و خطر نبود؛ مدارس با رعایت مسائل بهداشتی تا روزهای پایانی سال به کار خود ادامه دهند.

نیک نژاد اذعان کرد: با برخی از معلمان درباره تعطیلات مدارس تا پایان تعطیلی عید نوروز صحبت کردم اما آنها هم موافق چنین اقدامی نیستند مگر اینکه اوضاع وخیم شود.

این کارشناس آموزشی اضافه کرد: دروس آموزشی به‌دلیل تعطیلات زیاد آلودگی هوا عقب است و شرایط را برای دانش آموزان و معلمان سخت کرده است.

نیک‌نژاد در پایان افزود: در صورتی که اوضاع وخیم‌تر شد و وزارت آموزش و پرورش مجبور به تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات عید شد؛ شایسته است برای جبران این تعطیلی‌ها به سال تحصیلی یک ماه اضافه کنند و امتحانات تیر ماه برگزار شود.

منبع: پیام نو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز