خبرگزاری کار ایران

مزایا و خطرات مصرف گوشت بوقلمون

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۳۴

بوقلمون یک غذای محبوب ساندویچی و جایگزین مناسب گوشت گاو است. ایالات متحده بزرگترین تولید کننده گوشت بوقلمون در جهان است.

به گزارش ایلنا، گوشت بوقلمون سفید و قرمز حاوی مقادیر مختلفی از مواد مغذی است.
 
براساس اطلاعات بانکداری ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده سینه بوقلمون حاوی:
 
۱۳۵ کالری
۳.۲۶ گرم چربی
۰ گرم کربوهیدرات
۲۴.۷۰ گرم پروتئین
 
گوشت تیره بوقلمون که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری است، چربی و کالری بیشتری نیز دارد.
 
بوقلمون حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که مقدار کافی آن برای ایجاد خواب آلودگی مناسب است.
 
فواید
 
در حالی که تریپتوفان می تواند افراد را به اندازه کافی وزیاد بخوابد، در بوقلمون به اندازه کافی تأثیر ندارد و می تواند به بهبود خلقی کمک کند.
 
خوردن غذاهایی مانند بوقلمون که سرشار از پروتئین هستند، به افزایش احساس سیری کمک می کنند، به این معنی که باعث می شوند فرد در مدت طولانی تری احساس سیری کند.
 
دریافت مقدار کافی پروتئین به حفظ توده ماهیچه لاغر و ثابت نگه داشتن سطح انسولین پس از غذا کمک می کند. با این حال پروتئین ماده ای است که اکثر گوشت خواران در مقادیر کافی از آن استفاده می کنند.
 
به خاطر داشته باشید که مقدار پروتئین در هر وعده غذایی اهمیت دارد. باید اطمینان حاصل کنید که در هر وعده غذایی یک منبع پروتئین مناسب و به اندازه داشته باشید و مصرف خود را در طول روز پخش کنید. سایر گزینه های خوب پروتئین شامل آجیل ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات ، سویا و حبوبات است.
 
محتوای تریپتوفان موجود در بوقلمون ممکن است به حمایت از سطوح سالم سروتونین در بدن کمک کند، که باعث هوشیاری و خلق و خوی خوب می شود. در حالی که مقادیر آن کم است، اما این یک مزیت احتمالی خوردن بوقلمون است.
 
بوقلمون حاوی سلنیوم معدنی است. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف بیشتر سلنیوم ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، پروستات، ریه، مثانه، پوست، مری و معده را کاهش دهد.
 
خطرات
 
محصولات بوقلمون فرآوری شده می توانند سرشار از سدیم و برای سلامتی مضر باشند.
 
بسیاری از گوشتهای فرآوری شده دودی شده یا با نیترات سدیم ساخته می شوند. اینها با آمین هایی که به طور طبیعی در گوشت وجود دارند ترکیب می شوند و ترکیبات N-nitroso را تشکیل می دهند که به عنوان عامل سرطان زا شناخته شده اند.
 
مطالعات نشان داده است که گوشتهای فرآوری شده با پیشرفت سرطان ارتباط دارند.
 
خطرات چاقی، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سرطان و ناباروری با میزان مصرف گوشت افزایش می یابد. باید مصرف تمام محصولات بوقلمون فرآوری شده را به حداقل رساند.
 
برای دستیابی و محافظت از سلامتی بدن داشتن یک رژیم غذایی کلی که طیف وسیعی از غذاهای مفید را در خود گنجانده است توصیه می شود. بهتر است که در این رژیم غذایی از غذاهای مفید به مقدار متوسط خورده شود تا از تمرکز روی مواد مغذی فردی به عنوان دروازه سلامتی استفاده شود.
 
منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز