خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

معلمان به طرح رتبه‌بندی انتقاد دارند/ طرحی که اجرا می‌شود به هیچ وجه رتبه‌بندی معلمان نیست

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۰۴

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نحوه اجرای نظام رتبه بندی معلمان، گفت: معلمان اجرای قانون رتبه بندی فرهنگیان را حس نکرده‌اند و ضرورت دارد که ایرادات طرح هرچه سریع‌تر برطرف شود.

 به گزارش خانه ملت، فرهاد فلاحتی با بیان اینکه بسیاری از معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان انتقاد دارند، عنوان کرد: چیزی که در حال حاضر آموزش و پرورش در حال اجرای آن است، به هیچ عنوان رتبه بندی فرهنگیان نیست.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ادامه داد: بارها درباره نحوه اجرای رتبه بندی فرهنگیان در کمیسیون آموزش و نشست‌های تخصصی بحث و بررسی صورت گرفته ولی آموزش و پرورش به بحث‌های کارشناسی اعتنایی نداشته و آنچه مد نظر داشته را اجرایی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: دولت در زمینه اجرای نظام رتبه‌بندی هیچ لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرد در حالی که ما انتظار داشتیم معلمان نیز در نظام رتبه‌بندی مانند وزارت علوم تعیین رتبه شوند و از رتبه مربی، استادیاری، دانشیاری تا استاد تمامی رتبه بندی شوند.

فلاحتی با بیان اینکه برای اجرای این سیاست‎ها حداقل، نیاز به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: این در حالی است که دولت فقط دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفت که این رقم نیز بدون ارائه هیچ گونه لایحه‌‎ای صورت گرفت.

او اجرای رتبه بندی فعلی را فقط اصلاح برخی از احکام دانست و گفت: افزون بر این یکی دیگر از ایرادات طرح فعلی، نبود نیروهای اداری در طرح رتبه بندی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: ایرادات این طرح باید هرچه سریع‌تر از جانب آموزش و پرورش احصا و برای حل آن تدبیر شود؛ متأسفانه در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش مدافع حوزه آموزش و پرورش نبوده بلکه توجیه کننده اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز