خبرگزاری کار ایران

چه میان وعده‌هایی بخوریم که لاغر شویم؟

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۳۹

بسیاری از کسانی که رژیم لاغری می گیرند از این گله دارند که در رژیم غذایی شان میان وعده های متنوعی ندارند، در این مطلب می خواهیم به شما میان وعده های سالم را معرفی کنیم.

به گزارش ایلنا، متخصصان تغذیه معتقدند بهتر است به جای این که در طول روز چند وعده غذایی سنگین داشته باشید، تعداد میان وعده‌های سبک و سالم را بیشتر کنید. اگر عصر‌ها احساس می‌کنید دلتان ضعف می‌رود و گرسنه می‌شوید، خوب است با بعضی از انواع میان وعده‌های سالم و خوشمزه آشنا شوید.

بروکلی و ماست

یکی از میان وعده‌های خوشمزه و سالمی که می‌توانید درست کنید بروکلی و ماست است. برای درست کردن این میان وعده بهتر است بروکلی را بشویید و سپس در آب جوش قرار دهید تا کمی بجوشد (سبزی نباید خیلی نرم شود و رنگش تغییر یابد.) بعد آن را در یخچال بگذارید تا سرد شود. دریک ظرف ماست و بروکلی را اضافه کنید.

چیپس هویج

شاید هویج رنده شده احساس سیری به شما ندهد؛ گاز زدن هویج درسته یا خرد شده هم ممکن است برای دندان‌ها آسیب‌زا باشد. برای این که بتوانید هویج را به عنوان میان وعده استفاده کنید، خوب است آن را به شکل ورقه‌های نازک یا به صورت چیپسی دربیاورید و در یک ظرف قرار دهید تا خنک شود.

مغز آجیل‌

آجیل خیلی سریع ضعف را بر طرف می‌کند. بهتر است به جای آجیل شور از آجیل خام استفاده کنید که سالم‌تر است.

زیتونی که شور نباشد

زیتون یکی از بهترین و پر خاصیت‌ترین میان وعده‌هایی است که می‌تواند عصر‌ها حالتان را خوب کند. بهتر است این میوه بهشتی را به صورت تازه و باز از مراکز معتبر تهیه کنید تا از اضافه نشدن مواد افزودنی به آن مطمئن شوید. ضمن این که هر چقدر نمک زیتون کمتر باشد، برای سلامت شما مفیدتر خواهد بود.

ورقه‌های نارگیل تازه

کافی است یک نارگیل تازه تهیه کنید و میوه آن را به صورت ورقه ورقه دربیاورید، در یک ظرف قرار دهید و سر کار ببرید. عصر وقتی گرسنه‌تان شد چند ورق نارگیل تازه نوش جان کنید تا هم قند خونتان تنظیم شود، هم فیبر موجود در آن احساس سیری را به بدنتان بدهد و هم از انواع ویتامین‌هایش بهره‌مند شوید.

کرفس تازه

کرفس تازه، تمیز و شسته شده از دیگر خوراکی‌هایی است که می‌تواند فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. چند تکه ساقه کرفس به همراه داشته باشید و هر وقت که احساس گرسنگی کردید، آن را میل کنید تا احساس گرسنگی‌تان را با یک میان وعده سالم برطرف کرده باشید.

اگر خوراکی از خانه نبرده‌اید چه کنید؟

خیلی وقت‌ها ممکن است دلتان هوس شیرینی کرده باشد و چیزی هم از خانه به همراه نبرده باشید. در این شرایط به جای خرید کیک و شکلات می‌توانید سراغ بیسکویت‌هایی با قند کمتر بروید که سالم‌تر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز