خبرگزاری کار ایران

بعیدی نژاد:

دلیلی برای جایگزینی برجام با توافق ترامپ وجود ندارد/امیدواریم شرکای اروپایی شرایط را درک کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۵۲۵

سفیر ایران در انگلیس تاکید کرد که دلیلی برای جایگزینی برجام با توافق ترامپ وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد امشب در گفت‌وگو با بخش خبر شبکه چهار انگلیس گفت: برجام هنوز وجود دارد و سه کشور اروپایی عضو برجام اصرار دارند از طریق دیپلماسی اختلاف‌نظرها را بر طرف کنند.

وی با اشاره به کمیسیون مشترک برجام یادآور شد که در چارچوب این جلسات می‌توان به مسائل مربوط به این توافق و اینکه طرف‌های اروپایی چگونه می‌توانند تعهدات خود را اجرا کنند رسیدگی کرد.

سفیر ایران افزود: گام‌های ایران برای کاهش تعهداتش در برجام برای از بین بردن این توافق نبوده است. ما راه را برای دیپلماسی بیشتر بازگذاشته‌ایم. امیدواریم شرکای اروپایی ما درک کنند که در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و آنها باید به تعهداتی که دارند عمل کنند.

بعیدی نژاد تصریح کرد اگر طرف‌های اروپایی به حفظ برجام مایل هستند باید دست به کار شوند.

وی تصریح کرد: عضویت در برجام بدون تعهد داشتن غیر ممکن است و پایدار نیست.

سفیر ایران در  پاسخ به سووالی درباره توافق با ترامپ به عنوان جایگزین برجام هم گفت: این موضوع در حد یک ایده است و برای ما ابعاد آن روشن نیست.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که ما اکنون یک توافق داریم و دلیلی ندارد به فکر جایگزینی آن بیندیشیم. ما باید تمام تلاش‌های خود را صرف اجرای تعهدات‌مان کنیم که برجام به‌طور موثر اجرا شود.

 بعیدی نژاد در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران تلاش کرده که به‌صورت مستقیم با کاخ سفید وارد مذاکره شود، گفت: ما هنوز قادر نبودیم صداقت را در رفتار موضع آمریکا درک کنیم. بنابراین تا زمانی که آنها از مذاکرات جامع سخن می‌گویند ما باور نداریم آنها صادق هستند.

وی با یادآوری این نکته که برجام یک توافق بین‌المللی و چند جانبه است تصریح کرد: ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای با دولت وقت آمریکا مذاکره کرد. بنابراین به گفته او نباید به موضوع از زاویه گفت‌وگو با مقامات کنونی کاخ سفید نگاه شود.

او درباره تحولات پس از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی هم عنوان کرد که ایران و امریکا در آستانه درگیری نظامی قرار داشتند.

حمید بعیدی‌نژاد توضیح داد که نیروهای مسلح ایران این آمادگی را داشتند که اگر آمریکا دست به حمله بزند، پایگاه‌های نظامی این کشور را هدف قرار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال درگیری نظامی فروکش کرده، گفت: پس از اینکه ما به پایگاه نظامی آمریکا حمله کردیم، اعلام کردیم اگر آمریکا واکنشی نشان ندهد، برنامه‌ای برای حمله به اهداف دیگر نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز