خبرگزاری کار ایران

محجوب:

ثبت قرارداد‌های کاری توسط کارفرمایان الزام قانونی ندارد/ سامانه جامع روابط کار نیازمند پشتوانه قانونی

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۵۷۴

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: تا زمانی که سامانه جامع روابط کار، پشتوانه‌ای اساسی و قانونی برای الزام کارفرمایان به ثبت قراردادها نداشته باشد، نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

به گزارش خانه ملت، علیرضا محجوب با اشاره به آغاز ثبت نام الکترونیکی دادخواست کارگران، گفت:  تا زمانی که سامانه جامع روابط کار پشتوانه‌ای اساسی و قانونی برای الزام کارفرمایان به ثبت قراردادها نداشته باشد، نتیجه مناسبی برای کاهش قراردادهای سفید امضاء نخواهد داشت. از این رو به دلیل نبود ضمانت کافی برای ثبت قرار دادها، راه‌اندازی این سامانه تنها جنبه ارشادی و عمومی خواهد داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی دادخواست کارگران و راه اندازی سامانه جامع روابط کار به هر میزانی که اجرا شود به نفع کارگران خواهد بود، به خانه ملت، گفت: موضوع راه‌اندازی چنین سامانه‌ای حدود یک سال است که در کمیسیون اجتماعی مجلس طرح شده و ما بارها برای قانون‌گذاری و تعیین ضمانت‌های اجرایی اعلام آمادگی کردیم، اما متاسفانه دولت پیگیری نکرده و اکنون این سامانه بدون ضمانت اجرایی و حمایت قانونی راه اندازی می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی، با اشاره به ماده 7 قانون کار مبنی بر اینکه  قرارداد‌های کاری کتبی یا شفاهی  بوده و به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می‌دهد، افزود: بر اساس این ماده قانونی هیچ کارفرمایی ملزم به کتبی کردن و ثبت قرار داد‌های خود نیست .

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مدت زمان قراردادها یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی است که در تبصره دوم ماده 7 قانون کار به آن اشاره است. براساس این ماده اصل و مبنای قرار دادها، موقت گذاشته شده است. ازطرفی دولت در خصوص تبصره یک ماده 7 قانون کار مبنی بر اینکه حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد باید توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد، هیچ دستور العمل و آیین‌نامه‌ای صادر نکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز