خبرگزاری کار ایران

پشت‌پرده مصاحبه تکذیب شده دبیر شورایعالی امنیت ملی چه بود؟!

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۸۸۸

انتشار مصاحبه ای منتسب به دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشریه حرم وابسته به استان قدس و تکذیب انجام این مصاحبه از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و متعاقب ان اعلام خبر بازداشت تقی دژاکام موجب واکنش برخی فعالین رسانه ای و انتقاد از اقدام انجام شده از سوی دبیرخانه شد.

اما واقعیت ماجرا چیست؟

خبرنگارنشریه حرم در ابتدا مدعی شده که روز جمعه هفته جاری(روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی) این مصاحبه را به صورت تلفنی با دبیر شورای عالی امنیت ملی داشته است و فایل گفتگو را که بر اساس متن متوب منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس حداقل باید ۴۵ دقیقه طول کشیده باشد در اختیار ندارد.

اگرچه اقدام انجام شده و انتساب مواضع سیاسی و نظامی اظهار نشده به دبیر شورای عالی امنیت ملی در شرایط قرار گرفتن کشور در استانه جنگ بدون شک اقدام علیه امنیت ملی است لیکن مسئولین حوزه رسانه ای دبیر خانه شعام پس از این رخداد ضمن تماس با سردبیر نشریه حرم و حوزه ریاست و روابط عمومی استان قدس خواستار انتشار تکذیبیه و عذر خواهی از اقدام غیر حرفه ای و خلاف اخلاق فوق شدند؛ لیکن مورد پذیرش واقع نشد.

بر این اساس و پس از گفتگوی یکی از مراجع نظارتی با خبرنگار نشریه حرم، وی اعلام کرد که مصاحبه ای انجام نشده و مصاحبه فوق به صورت ذهنی تنظیم گردیده است. متعاقب این اظهارات اقای تقی دژاکام به دلیل مسئولیت قانونی به مرجع نظارتی دعوت و وی نیز پذیرفت که مصاحبه با تایید وی منتشر شده است.

بیان برخی اظهار نظرهای غیر واقعی در خصوص عقب نشینی اقای شمخانی از مواضع اعلام شده به دلیل فشار دولت و... بیان غیر واقعی و غیر اخلاقی از رخداد فوق بوده و نشان دهنده بی اطلاعی بیان کنندگان این مطالب از ویژگیهای شخصیتی دبیر شعام و جایگاه مستقل دبیرخانه است.

چند مورد مشخص در خصوص این رخداد وجود دارد که می تواند به روشن شدن ابعاد آن کمک کند:

۱- چگونه امکان دارد در میانه جنگ، فرمانده اصلی میدان برای گفتگو با یک نشریه محلی کم مخاطب نزدیک به یک ساعت وقت بگذارد؟

۲-مسائل عنوان شده در مصاحبه منتسب به دبیر شعام مطالب بسیار مهمی است و در صورتی که قرار به اعلام ان باشد حتما از طریق گفتگو با رسانه ملی و یا رسانه ای رسمی و فراگیر اعلام خواهد شد نه بصورت گفتگوی تلفنی با یک نشریه محلی.

۳- در مصاحبه فوق اعلام شده که شخصی به نام اقای میرابیان در جلسه اضطراری شعام با قرائت ایاتی از قرآن همه را متاثر نموده در حالیکه قرائت قران در جلسات شعام از سوی یکی از اعضاء انجام می شود و هیچ فرد دیگری در جلسه حاضر نمی شود.

۴- برای راستی آزمایی در خصوص ادعای اولیه مطرح شده پیرامون انجام گفتگوی تلفنی میان خبرنگار نشریه حرم با آقای شمخانی کافیست پرینت تلفن تماس گیرنده و مصاحبه شونده اخذ گردد تا مشخص شود اساسا تماس موفقی انجام شده که منجر به مصاحبه شود؟

رویکرد دبیرخانه شعام با رسانه ها و فعالین رسانه ای در دوره مسئولیت اقای شمخانی تفاوت معنی داری با ادوار گذشته داشته و مبتنی برگفتگو، همکاری نزدیک، تعامل مستمر، سعه صدر و مدارا بوده و در مورد این رخداد نیز بر همین سبیل عمل گردیده است لیکن حفظ جایگاه،نفوذوکار ویژه نهاد امنیت ملی موضوعی نیست که بتواند دستمایه بی توجهی و برخی اقدامات غیر قابل قبول افرادحقیقی یا حقوقی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز