خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد تعطیلات زمستانی مدارس

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۸۰

به گزارش ایلنا به نقل از مردم سالاری آنلاین، پیشنهاد می‌شود شروع به کار مدارس از اول شهریور ماه و تعطیلات زمستانی دی ماه از اولویت های برنامه‌ریزی سال تحصیلی آینده باشد.

پیشنهاد می شود شروع به کار مدارس از اول شهریور ماه و تعطیلات زمستانی دی ماه از اولویت های برنامه‌ریزی سال تحصیلی آینده باشد.

همه ساله با آغاز زمستان، سردی و آلودگی هوا که متاسفانه سال هاست به هم نشینی آنها با یکدیگر عادت کرده ایم، باعث تعطیلی و بی برنامگی مدارس می شوند؛ تعطیلاتی که لذتی برای فراگیران، خانواده ها، معلمان و مدارس ندارد و همه سردرگم هستند.

در این روزها خانواده ها با بلا تکلیفی منتظر اخبار پایان شب ها می مانند که گاهی اعلام شود فردا تعطیل است و وقت دیگری با اندکی بهبودی در شاخص ها نوید باز بودن مدارس داده شود و این رسم نامبارک چند ساله اخیر همه ماست. اما حال با تبیین و تحلیل شرایط اجتناب ناپذیری که ذکرش رفت پیشنهاد و راه چاره چیست؟ راه‌حل این است: تعطیلی یک ماه‌ی مدارس و دانشگاه ها در دی ماه و آغاز به کارشان از یک ماه زودتر یعنی شهریور ماه.

مزایای تعطیلات یک ماه‌ی زمستان عبارتند از:

۱- کاهش ترافیک شهری در اوج آلودگی و سرمای هوا.

۲- استراحت دانش آموزان و دانشجویان پس از ۳ ماه تلاش پیوسته و جلوگیری از آسیب پذیری ایشان در فصل سرما.

۳- حذف یک ماه از تعطیلات تابستانی باعث می شود تا فراگیران فاصله کمتری از درس، کلاس و کتاب بگیرند.

۴- طبیعتا در شهریور ماه با بهره مندی از بلندای روز نسبت به دی ماه، امکان و فرصت مطلوب تر و بهتری برای یادگیری دانش آموزان و دانشجویان فراهم می گردد.

ابوالفضل جوکار قهرودی*

*فعال حوزه آموزش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز