خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت مکلف است طی ۵ سال حقوق بازنشستگان را همسان کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۲۱۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از پیگیری کمیسیون متبوع خود برای اجرایی شدن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: بازنشسته ها مخصوصا بازنشسته های قبل از سال ۸۸ باید تغییر ملموسی در حقوق خود احساس کنند.

 به گزارش خانه ملت، زهرا ساعی با اشاره به ضرورت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: مجلس در بودجه های سالانه این هدف را دنبال کرده که فاصله دریافتی حقوق بازنشستگان با شاغلان فعلی و بازنشسته ها در سال های اخیر را کاهش دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: براساس قوانین و آیین نامه هایی که در سازمان های مختلف تصویب شده متاسفانه تفاوت فاحشی بین حقوق فردی که بازنشسته شده و فرد شاغل در یک سازمان حتی با رتبه شغلی برابر و یکسان وجود دارد.

او با اشاره به تکلیف دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه، ادامه داد: دولت مکلف شده طی پنج سال اجرای برنامه حقوق تمامی بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی را همسان سازی و متناسب سازی کند.

ساعی با بیان اینکه در بودجه سالانه مبلغی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص می یابد از پیگیری کمیسیون اجتماعی برای اجرایی شدن این موضوع خبر داد.

او با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی باید به تعهدات خود در برابر بازنشستگان عمل کند، اضافه کرد: نحوه مدیریت، سرمایه گذاری و توزیع منابع در صندوق های بازنشستگی جز چالش های کشور بوده که باید این چالش ها رفع شود و این صندوق ها باید در حوزه تولید و سرمایه گذاری بلندمدت فعال شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بازنشسته های قبل از سال ۸۸ باید تغییر ملموسی در حقوق خود احساس کنند، تصریح کرد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست شده وظایف خود در این حوزه را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز