خبرگزاری کار ایران

پوست کدام میوه‌ها و سبزی‌ها را نباید دور ریخت؟

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۳۴

اگر عادت دارید پوست و ساقه برخی میوه‌ها و سبزی‌ها را در سطل زباله بیندازید، بدانید با این کار نه تنها پول خود را دور ریخته‌اید، بلکه بسیاری از خواص بی‌نظیر میوه‌ها را نیز از دست داده‌اید.

به گزارش ایلنا، سیب، یکی از میوه‌هایی است که نباید پوست آن را جدا کنید. پوست سیب سرشار از فیبر نامحلول، فیبر محلول و ویتامین C است. این مواد مغذی برای زدودن سموم از دستگاه گوارش اهمیت زیادی دارند. پوست سیب همچنین حاوی کوئرستین است که خاصیت ضد التهابی دارد.

مصرف پوست مرکبات نیز باعث کاهش کلسترول، فشار خون و التهاب می‌شود. از پوست پرتقال می‌توانید در پختن مرغ و ماهی استفاده کنید.

اما سیترولین، ماده مغذی موجود در پوست هندوانه است و مصرف آن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن را خنثی می‌کند. مصرف قسمت‌های سفید پوست هندوانه باعث جلوگیری از سرطان و بهبود گردش خون می‌شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث تقویت میل جنسی هم می‌شود. قسمت‌های سفید پوست هندوانه را همراه با نعناع، به آبمیوه اضافه کنید.

پوست خیار نیز اغلب دور انداخته می‌شود. در حالی که پوست این میوه سرشار از ویتامین K است. ویتامین K باعث افزایش سلامت استخوان‌ها می‌شود و به بهبود گردش خون کمک می‌کند.

از دور انداختن پوست پیاز نیز اجتناب کنید. پوست پیاز حاوی کوئرستین است و باعث حفظ سلامت قلب می‌شود. پوست پیاز قرمز فواید بیشتری دارد. پوست پیاز را به سوپ و یا انواع سس‌ها می‌توانید اضافه کنید.

در نهایت، پوست کیوی مانند مرکبات سرشار از ویتامین C است و فیبر زیادی دارد. پوست کیوی را می‌توانید به اسموتی‌ها اضافه کنید.

منبع: دویچه وله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز