خبرگزاری کار ایران

به این دلایل هرگز اقدام به تتو نکنید

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۴۸

اگر این نکات در آرایشگاه رعایت نشد هرگز اقدام به تتو نکنید.

به گزارش ایلنا، چون مراکز زیبایی و آرایشگاه ها مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت نیستند لذا احتمال انتقال بیماری هایی چون ایدز و هپاتیت در این مراکز وجود دارد.
 
سید مؤید علویان، دبیر جامعه جهانی هپاتیت و رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله در رابطه با شیوع خالکوبی در میان جوانان و خطر افزایش بیماری هایی چون هپاتیت اظهار داشت: هر کاری که سطح بهداشت در آن رعایت نشود، احتمال ابتلا به هپاتیت را بالا می برد، مواردی داشتیم که به دلیل قمه زدن، حجامت غیر بهداشتی و خالکوبی دچار هپاتیت بی و سی شده‌اند.
 
وی افزود: البته اینکه بگوییم هرکس که قمه زد، حجامت و خالکوبی کرد قطعا مبتلا به هپاتیت می شود درست نیست، زیرا این بیماری ها اینقدر هم در بین مردم شایع نیست که به راحتی منتقل شود.

علویان در رابطه با خالکوبی بیان کرد: برخی افراد خالکوبی را در مراکز زیبایی ای انجام می دهند که بهداشتی نیست زیرا برخی از این دستگاه های خالکوبی به نوعی است که خون به داخل دستگاه پس می زند و نمی شود از بهداشت اینگونه مراکز مطمئن شد.
 
این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: چون مراکز زیبایی و آرایشگاه ها مانند بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت نیستند لذا احتمال انتقال بیماری هایی چون ایدز و هپاتیت در این مراکز وجود دارد.
 
خطرات "تتو" در آرایشگاه های زنانه!
 
دبیر جامعه جهانی هپاتیت گفت: گاهی برخی جوانان در اردوهای تفریحی، در خانه و اماکن خصوصی دور هم جمع می شوند و با وسایل مشترک خالکوبی می کنند. لذا احتمال انتقال هپاتیت از این طریق جدی است و ما بارها خطرات این گونه رفتارها را در رسانه ها یادآور شده ایم.
 
علویان تصریح کرد: حتی تتویی که خانم ها در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی انجام می دهند نیز می تواند می تواند راه انتقال هپاتیت بی و سی باشد به همین دلیل ما تأکید داریم که کسی که با سوزن و بدن سر و کار دارد مانند یک پزشک باید نسبت به خطرات انتقال بیماری ها آگاه باشد.
 
رعایت نکات بهداشتی مهم توسط آرایشگران
 
رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله با اشاره به اینکه خودمراقبتی بسیار مسأله مهمی است به بهداشت نیوز گفت: جامعه باید نسبت به راه های انتقال هپاتیت آگاهی پیدا کند و خودش کنترل و نظارت جدی را داشته باشد.
 
وی در این باره اضافه کرد: مثلا اکثر آرایشگران در آرایشگاه ها هنگام اصلاح سر و صورت، تیغ را عوض می کنند چون می دانند که مشتری نسبت به این مسأله حساس است و اعتراض می کند.
 
همچنین علویان تأکید کرد: مراکز آرایشگاه ها و سالن های زیبایی باید نسبت به تعویض، پاک کردن و ضد عفونی کردن وسایلی که امکان دارد به خون آغشته شود دقت کنند.
 
نظارت بر آرایشگاه ها کار آسانی نیست
 
دبیر جامعه جهانی هپاتیت گفت: ما آموزش و پژوهش های لازم را در خصوص راه های انتقال بیماری هایی چون هپاتیت انجام می دهیم اما کار اجرایی در این حوزه برعهده وزارت بهداشت و صنوف دیگر چون آرایشگاه ها است.
 
وی ضمن اشاره به اینکه نظارت بر صنوف بسیار مسأله مهمی است، خاطرنشان کرد: هر کسی که بخواهد در آرایشگاه کار کند باید دوره آموزشی ببیند و کارت بهداشتی بگیرد اما نظارت دقیق و منظم بر این همه آرایشگاه و سالن زیبایی که هر روز به تعدادش افزوده می شود، امر واقعا دشواری است.
 
خالکوبی در آرایشگاه ها، راه جدی انتقال هپاتیت در جوانان
 
 سید مؤید علویان اشاره کرد: بر طبق گزارشاتی که وجود دارد در کشورهایی چون پاکستان و آذربایجان که در همسایگی ما قرار دارند، دیده شده که خانم ها بیشتر در آرایشگاه ها هپاتیت سی می گیرند چون رعایت بهداشت در آنجا بسیار پایین است.
 
دبیر جامعه جهانی هپاتیت و رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله در آخر گفت: خوشبختانه در ایران هنوز اثبات نشده که افراد در آرایشگاه ها مبتلا به هپاتیت می شوند، اما این موضوع مهم را نباید فراموش کنیم که چون علاقه جوانان ایرانی به خالکوبی زیاد شده است، بنابراین خالکوبی در آرایشگاه ها می تواند راه جدی انتقال بیماری هپاتیت باشد!

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز