خبرگزاری کار ایران

متخصص پوست و مو :

اگزمای پوستی ربطی به کمبود ویتامین در بدن ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۰۰

متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه بروز اگزمای پوستی بر خلاف باور عمومی ربطی به کمبود ویتامین در بدن ندارد، گفت: شایع‌ترین نوع اگزما در اثر تماس با مواد شوینده رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سیدمسعود داوودی، با اشاره به علل بروز اگزما‌های پوستی، گفت: اگزما به عنوان واکنش غیرعادی پوست به عوامل محرک بیرونی یا درونی بدن شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت بروز اگزما پوست در اثر واکنش غیر معمول دچار التهاب و قرمزی می‌شود و به تدریج ممکن است ضایعات محتوی آب یا تاول‌های درشت ظاهر شود که با ادامه و طولانی شدن دوره بیماری پوست به تدریج خشک، ضخیم و یا پوسته دهنده خواهد شد.

داوودی با تاکید بر اینکه اصل ثابت در موضوع اگزما خارش است، تصریح کرد: بسته به فرد شدن بروز اگزما متفاوت است و علت بروز آن می‌تواند داخلی یا خارجی باشد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه علل خارجی بروز اگزما یعنی چیز‌هایی که با پوست تماس دارند که مشهود‌ترین آن‌ها مواد شوینده است، گفت: بسته به شغل افراد میزان ابتلا به اگزما تغییر می‌کند.

داوودی با تاکید بر اینکه میزان حساسیت افراد متفاوت است، افزود: برخی افراد از جمله نظافتچی‌ها بیشتر مستعد ابتلا به اگزما‌های پوستی به علت تماس بیشتر با مواد شوینده متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه مشتقات نفت و بنزین حساسیت بیشتری برای پوست افراد ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: شغل‌هایی همچون مکانیکی، تعویض روغنی، پزشکان و دندانپزشکان و ... به علت مصرف بیشتر دستکش بیشتر در معرض ابتلا به اگزما قرار می‌گیرند.

داوودی با تاکید بر اینکه بروز اگزما ربطی به کمبود ویتامین در بدن ندارد، گفت: شایع‌ترین نوع اگزما در اثر تماس با مواد خارجی ایجاد می‌شود که اگزمای تماسی نام دارند.

وی ادامه داد: دسته دوم بیماری‌های اگزمایی زمینه داخلی یا ژنتیکی داشته که مکانیزم دقیق آن‌ها مشخص نیست البته که در اثر عوامل محیطی تشدید می‌شوند.

متخصص پوست و مو یادآور شد: با توجه به اینکه علت بروز اگزما متفاوت است نوع دارو‌ها نیز به نسبت شدت و حدت بیماری متفاوت بوده و طول درمان نیز متغییر است.

منبع: میزان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز