خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک در مجلس:

نمی‌توان برای پرداخت حقوق کارگران هپکو دوباره از بانک ملی وام گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۵۰

نماینده مردم اراک، کیجان و خنداب در مجلس گفت: اگرچه حقوق ۶ ماه نخست سال ۹۸ کارگران هپکو پرداخت شده، اما مادامی که چرخ تولید در این واحد صنعتی به حرکت درنیاید مشکل این شرکت رفع نمی‌شود چراکه ظرف چند روز آینده باید حقوق مهر ماه پرداخت شود و نمی‌توان مجدد از بانک ملی برای پرداخت حقوق‌ها وام گرفت.

 به گزارش خانه ملت، علی اکبر کریمی درباره آخرین وضعیت هپکو و آذرآب، گفت: براساس آخرین تصمیمات اخذ شده در هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی، قرارداد با خریدار سهام هپکو، لغو و مقرر شد؛ سهام این شرکت به دولت بازگشته و پس از تعیین مدیر از سوی دولت، اقدامات لازم به منظور ایجاد ثبات، آرامش، رونق تولید و... در این واحد صنعتی انجام شود.

او با بیان اینکه دولت باید برای واگذاری سهام هپکو دقت نظر و تامل کافی را لحاظ کند، افزود: اگرچه حقوق ۶ ماه نخست سال ۹۸ کارگران هپکو پرداخت شده اما مادامی که چرخ تولید در این واحد صنعتی به حرکت در نیاید مشکل این شرکت رفع نمی‌شود چراکه ظرف چند روز آینده باید حقوق مهر ماه پرداخت شود و نمی‌توان مجدد از بانک ملی برای پرداخت حقوق‌ها وام گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی باید هرچه سریعتر وضعیت مدیریت هپکو را تعیین تکلیف کند و در انتخاب مدیر، افراد توانمند، آشنا به صنعت و... را به‌کار گیرد تا ظرفیت این واحد صنعتی به درستی استفاده شود.

او درباره وضعیت شرکت آذرآب، اضافه کرد: اگرچه باید برای تغییر سهامدار آذرآب اقدامات مناسب انجام شود اما متاسفانه تاکنون پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر صورت نگرفته و سهامداری که اهلیت و توانایی لازم را داشته باشد تا سهام آذرآب را از بانک کشاورزی خریداری کند، پیدا نشده است.

 نماینده مردم اراک، کیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: حقوق کارگران آذرآب نیز همانند گارگران هپکو به تاخیر افتاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز